به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
جابجایی مخازن ذخیره سازی نفت سفید و بنزین در سال‌های اخیر به عنوان یک دستور کار روی میز کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته ولی تاکنون خروجی نداشته است.

به گزارش خبردنا، ‌مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که عنوان پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد همچون روستایی بزرگ در نبود زیرساخت‌های مناسب در دامن دنای سر به فلک کشیده چون الماسی درخشان نیاز به تراش ماهرانه دارد، شهری که با طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع و مطلوبش در هر گوشه و کنارش مشکلی سر بر آورده است.

ناله‌های دغدغه مندان دلسوزش راه به جایی نمی‌برد، در ورودی‌های شهر یاسوج تا چشم کار می‌کند نتیجه بی درایتی و بی تدبیری مسئولان به چشم می‌آید، در ورودی شهر یاسوج از طرف اصفهان وجود زندان مرکزی سبب روان پریشی هر گردشگری می‌شود، کمتر از پنج کیلومتر جلوتر حلبی آباد بنام جمعه بازار در اوج کج سلیقگی خاطر می‌آزارد و چند متر جلوتر بعد از میدان جهاد سوله‌های عظیم ذخیره بنزین و نفت و گاز ، خودنمایی می‌کند، انبار‌های استوانه‌ای شکل که حکم باروت دارند و در اوج بی‌توجهی منتظر جرقه‌ای هستند تا اتفاقی ناگوار رقم بزنند.

سرافراز اردشیری عضو سابق شورای شهر یاسوج وجود این سوله‌ها را به عنوان بزرگترین خطر برای شهر قلمداد می‌کند و می‌گوید: سال‌هاست که فریادش برای انتقال این سوله‌ها به مکانی اَمن و خارج از محیط شهری کارساز نبوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: جابجایی منابع ذخیره بنزین و نفت و گاز در شهر یاسوج مستلزم وجود منابع مالی و فضای مناسب است.

عباس بهشتی‌رو افزود: ما هم چون شما وجود این سوله‌ها را خطر تلقی می‌کنیم و در فکر جابجایی آن از مکان حال به مکانی اَمن و خارج از محیط شهری هستیم و در این زمینه به شرکت نفت ماموریت داده شده تا فضایی را برای جابجایی، پیش بینی کرده و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مصون سازی این مکان را هرساله در دستور کار داریم و هر ساله انجام می‌گیرد، ادامه داد: جابجایی منابع ذخیره بنزین و نفت و گاز نیازمند منابع مالی و پیش‌بینی فضای مناسب خارج از شهر بوده که باید این فضا از طریق هماهنگی‌های لازم با اداره منابع طبیعی تأمین شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این موضوع در دستور کار بوده و به محض فراهم شدن شرایط لازم نسبت به جابجایی اقدام می‌شود.

بهشتی‌رو درباره وضعیت جمعه بازار یاسوج، گفت: ر وضعیت حال حاضر کرونایی به دستور مستقیم استاندار کارگروهی متشکل از فرمانداری، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی و نیروی انتظامی تشکیل شده تا درباره وضع محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: بحث جابجایی جمعه بازار در دستور کار شورای تأمین هست و قاعدتاً جابجایی باید در برنامه‌ای بلند مدت و برنامه‌ریزی درست و اصولی انجام شود.

برخی از شهروندان معتقدند مخزن های نفتی در میدان جهاد یاسوج شبیه بمب های اتمی است که اکنون در زیر پوسته این شهر هستند.

آنان می گویند اگر این مخزن ها به هر دلیلی منفجر شود باید شاهد یک فاجعه عظیم کشتار انسانی باشیم./ تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: