به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
دبیر شبکه های محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره تخصصی اطفای حریق و حراست از جنگل ها در استان برگزار می شود.

خبردنا: امید سجادیان گفت: دوره آموزشی حرفه‌ای با محوریت شهرداری تهران با هدف اطفای حریق و مهار آتش سوزی جنگل‌ها در استان برگزار می‌شود.

سجادیان تصریح کرد: در همین راستا از هر شهرستان یک سرتیم مشخص شده و آموزش‌ها را فرا می‌گیرد که با تحقق آموزش‌ها به عنوان مسئول کمیته در شهرستان هدف انتقال آموزش‌ها به جامعه هدف ما انجام می‌گیرد.

وی ابراز داشت: همچنین با هدف بررسی تخصصی علت آتش سوزی‌ها، یک تیم با فراگیری آموزش‌ها از طریق دیتای ماهواره‌ای، پوشش یک منطقه را به عنوان پایلوت در استان انجام داده و علت‌های بروز آتش سوزی‌ها در دوره‌های یک تا سه ساله را به شکل کامل رصد و ثبت کنند.

سجادیان خاطرنشان کرد: وضعیت توپوگرافی، پوشش جنگلی، گونه‌ها، میزان دسترسی، مسیرها و عوامل انسانی و طبیعی در این دیتا دیده خواهد شد.

دبیر شبکه‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان با تاکید بر فعالیت‌های تخصصی، گفت: دلسوزی برای جنگل و محیط زیست باید چاشنی نگاه حرفه‌ای و اصولی در حراست از ظرفیت‌ها را با خود داشته باشد.

وی افزود: با همکاری و هماهنگی می‌توان اثر بخشی بهتری در فعالیت‌های مراقبتی حوزه جنگل‌ها داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: