به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری از اختصاص یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و 200 میلیارد ریال برای عمران و آبادی روستاها خبر داد.

خبردنا: مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار داشت: بدون شک یکی از برنامه‌های موفق و تاثیرگزار دولت در سال‌های اخیر اجرای قانون توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بوده که نه تنها موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید شده بلکه تا حدودی مهاجرت به شهرها را نیز کنترل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای استفاده بهینه از این فرصت توجه به برخی الزام‌ها ضروری است، عنوان کرد: مطالعات انجام شده و اطلاعات آمار موجود نشان از آن دارد که استان کهگیلویه و بویراحمد از
ظرفیت‌های مناسبی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی برخوردار است و به همین
جهت اختصاص سهم 45 درصدی تسهیلات روستای در این بخش بسیار کم و ضروریست نسبت به
افزایش سهم تسهیلات این بخش اقدام شود.

وی خواستار تداوم و استمرار پرداخت تسهیلات روستایی با افزایش تعداد موسسات و بانک‌های عامل به عنوان موضوعی بسیار مهم در توسعه اقتصادی مناطق روستایی شد و ادامه داد: شرایط اقلیمی، بارندگی‌های نسبتا مناسب و برخورداری از منابع طبیعی غنی استان کهگیلویه و بویراحمد را مستعد توسعه بخش کشاورزی نموده است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: منابع مالی برای احداث مجتمع‌های دامپروری صنعتی حداقل 5000راسی در مناطق دشتروم ،
لوداب و سپیدار و همچنین ایجاد مجتمع‌های صنایع تبدیلی محصوالت کشاورزی در سی سخت، بخش پاتاوه و کاکان تامین شود.

روشنفکر خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای حداقل 100 هکتاری در مناطق کاکان، مارگون و بخش کبگیان نیز ضروری بوده و بخش‌های از شهرستان بویراحمد، سی سخت مرکز شهرستان دنا و روستاههای اطراف آن از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار بوده که می‌طلبد تامین منابع مالی برای توسعه گردشگری و تبدیل روستاهای موصوف به عنوان دهکده‌های گردشگری اجرایی شود.

وی تصریح کرد: همواره مشاغل خرد و خانگی بعنوان یکی از کسب کارهای شناخته شده مطرح هستند و دهستان سادات محمودی از توابع شهرستان دنا از ظرفیت‌های انسانی مستعدی در زمینه صنایع دستی برخوردار بوده که نیازمند حمایت مالی، آموزشی و پوشش بیمه دارند.

روشنفکر گفت: انتخاب تعداد 10 روستای دیگر از روستاهای شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بعنوان روستاهای بدون بیکار به‌منظور حمایت‌های مرتبط با برنامه مربوطه از مطالبات مردم این ۳ شهرستان از مجموعه دفتر مناطق محروم رئیس جمهوری است.

روشنفکر همچنین در این نشست خواستار احداث جاده كمك به ولى حسين به طول ٧ كيلومتر، جاده گلال به طول ٩ كيلومتر، شب ليز به دلى گردو به طول ٨كيلومتر جاده گردنگاه به طول ٣ كيلومتر و جاده چيتاب به راه اصلى پاتاوه دهدشت به طول ٣ كيلومتر شد.

امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در پاسخ به درخواست‌های مهدی روشنفکر وعده داد کارگروهی با هدف توسعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی از وزرا و معاون رئیس جمهوری تشکیل شود.

وی از معاون خود خواست تا نسبت به تامین یک هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و 200 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای رفع محرومیت‌ها در این استان پیش بینی کند و از این مبلغ 100 میلیارد ریال در نیمه اول و 100 میلیارد ریال در نیمه دوم اختصاص یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: