به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛
وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۹۹۵ نفر بهبود یافته اند.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در استان به ۹۰ نفر خبر داد.

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۹۹۵ نفر بهبود یافته اند.

وی ابراز داشت: هم اکنون ۲۶۱ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۹ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر یزدان پناه اذعان داشت: امروز جواب ۲۵۲ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در تمام شهرستان‌های استان از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که ۵۰ درصد نمونه‌ها مثبت بودند.

وی افزود: از مجموع نمونه‌های دریافت شده بیشترین موارد مثبت مربوط به بویراحمد ۵۵ درصد، کهگیلویه ۲۷ درصد و گچساران ۹ درصد بود.

وی دو توصیه اصلی به مردم در شرایط کنونی را دوری از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: جامعه حالت زندگی معمولی را دنبال می‌کند درحالی که اصلا در شرایط نرمال نیستیم و در شرایط قرمزی هستیم و باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت گیری و‌دقت بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد کاری که مردم باید در شرایط فعلی انجام دهند حضور حداقلی در اجتماعات و دوری از حضور هرگونه اجتماع غیرضروری است و همچنین استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز جدی گرفته شود تا بتوانیم میزان ابتلا به ویروس را کنترل کرده و دچار وضعیت بدتری نشویم.
نام:
ایمیل:
* نظر: