به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۱۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

خبردنا: ترامپ در کنفرانس خبری خود بار دیگر مدعی شد داستان مجله آتلانتیک یک فریب بوده و گفت: من نگفتم ارتش عاشق من است، من گفتم سربازان.

با این حال وی افزود: سران پنتاگون احتمالا عاشق من نیستند، چون آنها چیزی جز جنگ نمی‌خواهند تا همه شرکت‌های شگفت آوری که بمب و هواپیما و چیزهای دیگر می‌سازند، خوشحال باشند.

روابط ترامپ با سران ارتش از زمانی که تهدید کرد از "قانون شورش" برای استفاده از ارتش جهت اجرای قانون در زمان اعتراضات پس از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس استفاده خواهد کرد، تیره شده است. ژنرال مایک میلی، رئیس ستاد مشترک تاسف خود را از همراهی با ترامپ در میدان لافایت در جریان اعتراضات اعلام کرده است.

مایک اسپر، وزیر دفاع ترامپ نیز از مقاطعه‌کاران شرکت ریتون، لابی ارشد واشنگتن در زمینه تسلیحات بوده است.

ترامپ در ادامه گفت: خیانت‌های جهانی یکی پس از دیگری وجود دارد که ما از جنگ‌های بی پایان بیرون نرویم و تقلب متحدان ناتو را نادیده بگیریم.

این اظهارنظر واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت، برخی به انتقاد از ترامپ بابت حملات به دولت خودش پرداخته و برخی هم تاکید کردند که این اظهارات منطقی هستند و هشدار دوآیت آیزنهاور، رئیس جمهوری وقت آمریکا را در ۱۹۶۱ نقل کردند که درباره تهدید اقدامات مشترک از سوی ارتش آمریکا و صنعت خصوصی تسلیحات سازی صحبت کرده بود.

دیگران به انتقاد از اظهارات ترامپ پرداخته و گفتند که پیام او با آنچه آیزنهاور گفت، تفاوت دارد.

برخی هم گفتند که به نظر می‌رسد ترامپ به اعتراض به آن چیزی پرداخته که خودش بودجه‌اش را تعیین کرده است.

شهروندان آمریکایی رسوایی اخیر ترامپ را از یاد نبرده‌اند که اخیرا در گزارش آتلانتیک منتشر شد و درباره مسخره کردن کهنه سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول بود که ترامپ آنها را بابت کشته شدنشان "بازنده" توصیف کرد.

ترامپ قویا این ادعاها را رد کرد و کارمندان کاخ سفید آن را بی پایه و اساس دانستند. در جریان این کنفرانس خبری، ترامپ بار دیگر اتهامات را رد کرد و گفت، تنها یک حیوان می‌تواند چنین چیزی را بگوید.

نام:
ایمیل:
* نظر: