به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
گچساران با تولید ۲۰ درصد نفت و گاز کشور به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین شهرهای ایران نقش اساسی در اقتصاد دارد ولی از «نفت» تنها «دود» سهم مردم شده است.

خبردنا: گچساران به عنوان یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از منابع عظیم در حوزه نفت و گاز و به دلیل قرار گرفتن در مسیر میان استان فارس و خوزستان و همسایگی با این استان‌های مهم و همچنین استان بوشهر به شهری مهم تبدیل شده است.

به گزارش خبردنا، گچساران به دلیل برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز یکی از شهرهای مهم ایران بوده و نقش و تاثیر زیادی در درآمد و اقتصاد کشور دارد و بیش از 20 درصد نفت و گاز کشور را تولید می‌کند و برخورداری از منابع نفت و گاز این شهر را به یک شهر مهم تبدیل کرده است.

اگرچه از شهرستان گچساران به خاطر وجود چاه‌های نفت به عنوان شهری ثروتمند یاد می‌شود ولی در این شهر مشکلات و معضلات بسیاری دیده می‌شود و مردم این شهرستان سال‌ها بوده که با محرومیت‌های بسیاری روبه‌رو  است.

آمار بالای بیکاری جوانان، فقر، آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بیداد می‌کند و برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز هم سبب نشده که محرومیت‌ها و معضلات این شهرستان برطرف شود.

صنعت نفت و گاز در گچساران می‌تواند زمینه پیشرفت و اشتغالزایی جوانان و محرومیت زدایی در این شهرستان را فراهم کند ولی متاسفانه عدم استفاده از این ظرفیت سبب شده که این شهرستان همچنان در محرومیت به سر ببرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد شغل برای 13 هزار و 200 بیکار تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده تا 1400، 33 طرح و پروژه اقتصادی و اشتغالزا در بخش‌های مختلف در قالب جهش تولید افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه این طرح‌ها در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات در مناطق و شهرستان‌های مختلف واقع شده‌اند، افزود: دو هزار و 700 میلیارد تومان از منابع مختلف دولتی، خصوصی و بانک‌ها برای تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح‌ها 13 هزار و 200 نفر صاحب شغل می‌شوند، ادامه داد: تخصیص مرحله اول این طرح‌ها 20 درصد بوده و انتظار می‌رود بانک‌ها در جذب تسهیلات اشتغال سرعت بیشتری داشته باشند و نگذارند ریالی برگشت بخورد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ضروری است دستگاه‌های اجرایی برای جذب منابع اشتغال، برطرف کردن موانع و تسهیل سرمایه گذاری از هیچ کوششی دریغ نکنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه شرایط برای سرمایه گذاری در این استان فراهم است، افزود: ظرفیت‌های این دیار در بخش‌های مختلف از جمله نفت و گاز، آب، گردشگری، کشاورزی و جنگل کم نظیر بوده و شرایط مناسبی برای راه اندازی طرح‌های اشتغالزا وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: