به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد مبارزه با کرونا باید اعتباری برای ضدعفونی کردن ۳ هزار و ۴۶ کلاس درس در اختیار استان قرار دهد.

خبردنا: هادی زارع‌پور در نشست ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند کار ضدعفونی ۳ هزار و ۴۶ کلاس درس را انجام دهد، گفت: از ستاد کرونا انتظار می‌رود اعتباراتی برای خرید محلول ضدعفونی کننده در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد یا جلساتی در این خصوص با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا خیرین داشته باشند، آموزش و پرورش اعتبار لازم برای ضدعفونی روزانه بیش از ۳ هزار مدرسه و ۹ هزار کلاس درس در طول یکسال را از کجا بیاورد؟

وی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد با مشکل فضای فیزیکی مواجه است، گفت: در همین مادوان دو مدرسه استیجاری داریم که صاحبخانه گفته خانه‌ام را می خوام و در حال حاضر دنبال مکان می‌گردیم.

این مسئول عنوان کرد: خودم چند مدرسه را بازدید کردم ضدعفونی انجام شده اما چون باید دائمی باشد کار سخت و دشواری است در حال حاضر پروتکل‌های بهداشتی ۰۲ و ۰۶ اجرا و رعایت می‌شود اما رعایت پروتکل‌ها اعتبار می‌خواهد که پیشنهاد می‌دهم به ما کمک کنید.

وی تصریح کرد: روز اول شروع مدرسه‌ها ۵۰ درصد دانش‌آموزان در مناطق شهری و ۸۵ درصد در مناطق روستایی حضور پیدا کردند که آمار دو سه روز اخیر هنوز محاسبه نشده است.

البته ارائه این آمار در حالی است که جمالی معاون استاندار حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد و اینکه در گچساران کمتر از ۱۰ درصد و یاسوج کمتر از ۱۶ درصد در کلاس‌های درس حاضر شدند.

زارع‌پور هم عنوان کرد: استقبال دانش اموزان در شهرهای کوچک مانند چرام، باشت، بهمئی، لنده، چاروسا و دیشموک خوب بوده اما در شهرهای بزرگ کمتر به مدرسه رفتند و می‌پذیریم که در یاسوج زیر ۱۶ درصد بودند.

در ادامه این نشست شهردار یاسوج از توسعه غسالخانه شهرداری خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت غسالخانه کار میان مدتی است اما در صورت نیاز ظرفیت افزایش داده می‌شود.

نستهن مقدم در خصوص تعطیلی جمعه بازار باسوج گفت: با تعطیلی جمعه بازار شرایط به گونه‌ای نشود که پاساژها رها شوند به وضعیت آنها هم باید رسیدگی شود.

در ادامه رضا خردمند با اشاره به فعالیت رسانه‌های استان گفت: حسب دستور استانداران از ۱۰ تا ۱۵ رسانه‌ای که از اول فروردین تاکنون بیشترین اخبار را در زمینه اطلاع‌رسانی و پیشگیری بیماری کرونا انعکاس داده باشند تجلیل می‌شود‌.

معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۲۰ رسانه فعال شامل ۱۴ خبرگزاری، ۶ هفته‌نامه، ۵ روزنامه و ۹۴ پایگاه خبری روزانه ۶۰۰ خبری تولید می‌کنند البته گاهی برخی از اخبار مورد انتقاد مسوولان قرار می‌گیرد اما بیش از ۹۵ درصد رسانه‌های استان همراه با دولت، مسوولان و مصالح مردم قلم می‌زنند.

وی با اشاره به مشکلات قانونی برای برخورد با برخی موارد در فضای مجازی گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دادگستری تشکیل شده و چند روز گذشته به تخلفات دو رسانه در این شعبه رسیدگی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: