به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۲۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
فرماندار دنا خبر داد:
ارتفاعات سینه نمک روستای میمند در محدوده منطقه حفاظت شده دنا از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه دچار آتش سوزی شده بود مهار شد.

خبردنا: عبدالحمید پناهی از وقوع دو مورد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دنا طی دیروز(پنجشنبه ۲۰ شهریورماه) خبر داد و گفت: یک مورد آتش سوزی در ارتفاعات روستای "کَرَه" و آتش سوزی دیگر در ارتفاعات "میمند" رخ داده است.

وی آتش سوزی روستای"کَرَه" در ساعات اولیه مهار و خاموش شد، افزود: حدود ۵ هزار متر جنگل و مرتع در پی این آتش سوزی طعمه حریق شد.

پناهی اظهارکرد: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه "میمند" در محدوده منطقه حفاظت شده دنا روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه آغاز شد که مهار و خاموش شد اما دیروز پنجشنبه ساعت ۱۲ ظهر مجددا شعله ور شد و در یک مرحله دیگر بعلت وزش باد شدید روشن شد که با تلاش نیروها ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه مهار و خاموش شد.

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی، دهیاران و شوراهای روستاهای اطراف منطقه دچار حریق شده و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان و استان برای مهار و خاموش کردن دو آتش سوزی تلاش و همکاری کردند.

پناهی در خصوص علت آتش سوزی ها تصریح کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست اما به احتمال زیاد عامل انسانی است.

وی در رابطه با میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی ها ادامه داد: آتش سوزی منطقه "کَرَه" حدود ۵ هزار متر بوده اما هنوز خسارات آتش سوزی منطقه "میمند" مشخص نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: