به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۲۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
در این بین مظلوم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام و به عبارتی پروژه‌های زخمی عمرانی در استان مربوط به پروژه‌های فرهنگی است که کمتر از سایر پروژه‌ها از آن‌ها یادی می‌شود و البته کسی آن چنان پیگیر اتمام این پروژه‌ها نیست.

خبردنا: بنا به گفته مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر بیش از دو هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در سراسر استان وجود دارد که هر یک به فراخور اعتباارتی که به آن‌ها تخصیص داده شده از 10 تا 90 درصد و یا بیشتر پیشرفت فیزیکی دارند.

پروژه‌هایی که همچنان زخمی بر روی زمین باقی مانده‌ا‌ند و مردم سال‌های سال است که چشم انتظار اجرایی شدن آن‌ها هستند.

اما در این بین مظلوم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام و به عبارتی پروژه‌های زخمی عمرانی در استان مربوط به پروژه‌های فرهنگی است که کمتر از سایر پروژه‌ها از آن‌ها یادی می‌شود و البته کسی آن چنان پیگیر اتمام این پروژه‌ها نیست.

نمونه بارز آن را می‌توان به پروژه زخمی و به حال خود رها شده مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج در ابتدای شهر و روبروی کارخانه قند اشاره کرد که هیچ گونه اقدامی در طول 8 سال گذشته بر روی آن انجام نشده و به مانند هیولای فلزی تنها اسکلتی از آن در ورودی شهر خودنمایی می کند.

همچنین می توان به سایر پروژه‌های فرهنگی در این استان از جمله کتابخانه‌ها اشاره کرد که هر روزه خبرهایی از تکمیل نشدن آن‌ها می‌شنویم.

داستان «موزه یاسوج» که دیگر تکراری شده و باید آن را به موزه تاریخ سپرد سال‌های سال است که در بهترین نقطه از شهر یاسوج مردم همچنان چشم به راه تکمیل موزه هستند و در حالی که نزدیک به 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما همچنان خبری از آن نیست.

داستان نبود بودجه برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی در استان داستانی تکراری شده و همه امروزه می‌دانند که برای چه پروژه‌هایی پول هست و چه پروژه‌هایی باید همچنان در نوبت رسیدن پول و اعتبارات بمانند اما آن روز دیگر خیلی دیر شده است.

اما این بی‌توجهی به پروژه‌های فرهنگی و هنری در حالی است که روزانه خبرهای بدی از آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شنویم و آمار مرگ و میر ناشی از خودکشی و همچنین طلاق و اعتیاد نگران کننده شده و باید در این هنگامه به دستگاه‌های فرهنگی برای پیشگیری از چنین آسیب‌هایی بیشتر توجه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: