به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
اجرای کامل تفاهم نامه رفع محرومیت از دهستان زیلایی بعد از گذشت ۲۸ ماه در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبردنا، اواخر فروردین ماه سال 97 تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و معاون توسعه روستایی و مناطق رئیس جمهوری با هدف رفع محرومیت از دهستان "زیلایی" منعقد شد که بعد از گذشت 28 ماه هنوز به‌طور کامل اجرایی نشده است.

طبق این تفاهم‌نامه باید 10 طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با اعتبار مورد نیاز 720 میلیارد ریال در دهستان زیلایی اجرایی شود که هنوز عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها از جمله پایگاه اورژانس جاده‌ای آغاز نشده است.

پرداخت 50 درصد اعتبارات مورد نیاز توسط معاون توسعه روستایی، 25 درصد استانداری و 25 درصد نیز دستگاه مجری از جمله مفاد این تفاهم نامه بوده که ضروری است در زمینه اجرای تعهدات طرفین شفاف سازی شود.

  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم اجرای کامل مصوبات رفع محرومیت از زیلایی ابراز گلایه کرد و گفت: برای راه روستایی تاکسیسه-مورزرد-بردپهن سال گذشته دو میلیارد تومات ابلاغ شد و امسال نیز درخواست 10 میلیارد تومان داریم.

عزیز فیلی با اشاره به اینکه "برای جاده بردپهن -چاهن-زیرنا و لعل مینا 18 میلیارد تومان نیاز است" افزود: برای تکمیل مدرسه موشمی علیا 19میلیارد ریال نیاز بوده و برای تکمیل کتابخانه زیلایی نیز نیازمند مساعدت مسئولان هستیم.

مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین مورد نیاز برای احداث و تجهیز پایگاه اورژانس جاده‌ای زیلایی واگذار شده و پیمانکار نیز مشخص بوده اما هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

روشنفکر با انتقاد از "روند کند اجرای پروژه‌های راهسازی در زیلایی به دلیل کمبود اعتبار" ادامه داد: احداث یک باب دبیرستان در هفته‌های گذشته در موشمی علیای زیلایی کلنگ‌زنی شد و هم‌اکنون در مرحله احداث فندانسیون است.

وی خواستار اجرای کامل مفاد تفاهم‌نامه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری مبنی بر رفع محرومیت از زیلایی شد و افزود: برای تکمیل پروژه‌های در دست اقدام دهستان زیلایی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: