به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای استان طی ۵ ماهه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

“ بهنام ویسی پور” در گفت و گو با خبردنا افزود: بیشترین فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای مربوط به حوزه شهرستان بویراحمد و دنا بوده است.

وی تصریح کرد: حادثه خیزترین محورها در این استان به ترتیب محور" یاسوج_اصفهان"، "یاسوج_بابامیدان" و "یاسوج_شیراز" هستند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد رانندگان، تعداد خودروها و همچنین وضعیت جاده های رفت و برگشت با افزایش تصادفات رو به رو هستیم.

ویسی پور با اشاره به اینکه باید در جهت کاهش تصادفات نقاط حادثه خیز پرتصادف، عملیاتت چهار خطه کردن و جداسازی جاده ها در دستور کار قرار گیرد تاکید کرد: همچنین تجهیز محورهای مواصلاتی اصلی به تجهیزات الکترونیکی و دوربین های سرعت سنج ثابت باید افزایش یابد.

شناسایی ۶۴ نقطه پر تصادف در کهگیلویه و بویراحمد

وی ادامه داد: در استان ۶۴ نقطه پرتصادف توسط کارشناسان و سازمان راهداری شناسایی شده که این نقاط گزارش شده اند و در اولویت جهت کاهش تصادفات و رفع قرار می گیرند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی ۵ ماه سال جاری در استان، تصادفات منجر به فوت ۳۱ درصد، تصادفات جرحی ۲۷ درصد و تصادفات خساراتی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته اند.

ویسی پور تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا آموزش کمی مشکل شده اما ما در حال حاضر آموزش رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را داریم که کمترشدن حوادث در این ناوگان را نتیجه این آموزش ها می دانیم.

وی اظهار کرد: رانندگان خودروهای حمل بار قاچاق به عنوان راننده های پرخطر علاوه بر اینکه به مقامات قضایی معرفی می شوند بحث توقیف و برخورد با آن ها را در دستور کار داریم.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعزام تیم های کمکی و پوششی به نقاط حادثه خیز پر تصادف استان را داریم، بیان کرد کرد: سازمان راهداری و سایر عوامل انتظامی در کلیه طرح ها در قالب تیم های ترکیبی پشتیبانی و همکاری لازم را با ما داشته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: