به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
عصر دیروز دوشنبه بیست چهارم شهریورماه جاری، "‌حجت الاسلام سید محمد موحد " نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو دیدار کرد.

به گزارش خبردنا، در این دیدار ، " سید محمد موحد " بیان داشت؛ در حوزه انتخابیه ما پروژه ها هستند که شرایط بسیار بدی دارند و نیاز به توجه ویژه حضرتعالی و دولت را دارند.

نماینده کهگیلویه بزرگ در خانه ملت گفت: پروژه آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق که حداقل جمعیت ۲۰۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهد، از سال ۹۶ کلنگ آن به زمین زده شده و تاکنون پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

موحد تصریح کرد: شاید برخی‌ها بگویند به واسطه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و اکثریت پروژه‌ها به کندی حرکت می کنند، این پروژه نیز هم باید به کندی حرکت کند ولی متاسفانه این پروژه با پروژه‌های هم‌تراز خود در بعضی از مناطق کشور بسیار عقب تر است، و انتظار می رود وزارتخانه حضرتعالی با دید مناسبتری به این پروژه نگاه کند.

این نماینده مجلس در مورد پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت نیز، اظهارداشت: این پروژه از سال ۱۳۸۷ کلنگ آن به زمین زده شده است و حدود 13 سال می باشد که روند ناامید کننده ی را در پیش گرفته است و حدود ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تاکید بر این امر که متاسفانه ۱۳ ماه است که کارگران این پروژه حقوقی دریافت نکرده اند.

موحد افزود: با این شرایط باید سال های سال منتظر ماند تا این پروژه به ثمر برسد، موحد گفت: این پروژه برای آبیاری دشت های تشنه حومه غربی دهدشت می‌تواند بسیار مناسب و باعث ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه گردد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: آبرسانی به شهر لیکک که جمعیتی با بیش از ۷۰ هزار نفر را مورد پوشش قرار می دهد و نیز همچنین آبرسانی به شهر دیشموک مشکلات عدیده ای دارند و امیدواریم که با دید مناسب‌تری اعتبارات به این پروژه ها تزریق شود.

موحد بیان داشت: یکی از مهمترین دغدغه های مردم کهگیلویه بحث سد آبریز می باشد، که حق طبیعی مردم آن مناطق است و انتظار می رود روند این پروژه نیز به خوبی پیگری و دنبال شود.

اردکانیان نیز با تشکر از پیگیری های سید محمد موحد نماینده مجلس، خاطرنشان کرد: در وزارتخانه سعی کردیم با تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه سازگاری با کم آبی که مجوز آن را از هیات دولت نیز گرفته یم و این کارگروه در برخی استان ها در حال تشکیل است تا مشکلات و معضلات بخش آب در استان به خوبی پیگری شود و سد آبریز هم در این کار گروه و بررسی و ان شاءالله مشکلات آن رفع شود .

در این دیدار که مدیرعامل آب و فاضلاب کشور ، معاون آب و آبفای وزارت نیرو ، مدیر نظارت بر تولید برق ، معاون و مدیرکل امورمجلس وزارت نیرو نیز حضور داشتند وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پروژه‌های مورد نظر نماینده مردم کهگیلویه از اولویت‌های این وزارتخانه در آن استان است و دستوری صادر کردم که مشکلات این پروژه ها به صورت ویژه بررسی شود.

اردکانیان گفت: عمده مشکل این پروژه کمبود اعتبارات است که تمامی تلاش خود را برای رفع این موضوع خواهیم کرد.

وزیر نیرو در مورد بحث روشنایی ورودی های دهدشت هم گفت: درست است که این بحث با وزارتخانه زیر مجموعه ما نیست ولی قول همکاری با مجموعه وزارت راه و شهرسازی و برطرف کردن این مشکل را می دهم.

وی افزود: در مورد بحث روشنایی بافت تاریخی دهدشت نیز نهایت همکاری را با میراث فرهنگی و گردشگری خواهیم داشت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
1
بخت امیرالمومنین کرو من حرفل وزیر نیسی ...
نام:
ایمیل:
* نظر: