به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
روشنفکر از رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دعوت کرد تا به شهر‌ها و روستا‌های محروم استان سفری داشته باشند.

خبردنا: نشست مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون با حضور شهرداران شهر‌های سی‌سخت، مادوان، چیتاب، لوداب، مارگون و پاتاوه با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

به گزارش "خبردنا"، مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌ها در دستور کار مجلس بوده و امیدوارم منتج به نتیجه شود.

وی اظهار داشت: کلیات ساماندهی نیرو‌های شهرداری کل کشور در کمیسیون اجتماعی تصویب شده و امیدوارم در صحن نیز مورد تایید نمایندگان قرار گیرد.

وی نبود درآمد پایدار در شهرداری‌های استان را یکی از مهمترین مشکلات کنونی شهرداری‌های استان کهگیلوبه و بویراحمد دانست و افزود: کمبود ماشین آلات سنگین، سبک و زباله در شهرداری‌ها نیز مشهود است.

روشنفکر ادامه داد: تسهیل شرایط انتقال نیرو‌های رسمی و پیمانی به سایر ادارات و افزایش حقوق و مزایای کارکنان به نسبت سایر ادارات و تزریق منابع به شهر‌های مهاجرپذیر بابت جمعیت اضافه شده در طول سال‌های قبل از سال پایه سرشماری از خواسته‌های بحق شهرداران از سازمان شهرداری‌ها است.

وی خواستار برقرار نمودن کد‌های درامدی شهرداری از طریق مکاتبه و یا اعتراض به رای دیوان شد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری و دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه دیده شود.

نایب رئیس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: ضروری است دستگاه‌های دمنده در اختیار دهیاران قرار گیرد تا هنگام آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در کمترین زمان ممکن مهار انجام شود.

روشنفکر از رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دعوت کرد تا به شهر‌ها و روستا‌های محروم استان سفری داشته باشند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این نشست گفت: شهرداری‌های شهر‌های سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون هر کدام یک پروژه همرانی تعریف کنند و ما نیز قول می‌دهیم به صورت کمک بلاعوض حمایت کنیم.

جمالی‌نژاد برای پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت به شهرداری‌ها اعلام آمادگی کرد و افزود: در نیمه دوم امسال قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی همچنین قول داد: در آینده‌ای نزدیک در صورت انعقاد تفاهم نامه با استانداری هر تعداد ماشین آلات لازم باشد در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد که یک سوم منابع مورد نیاز توسط سازمان شهرداری‌ها، یک سوم استانداری و یک سوم توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: در زمینه تبدیل وضعیت نیرو‌های شهرداری‌ها و تسهیل انتقال آنان به دستگاه‌های اجرایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: