به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

خبردنا: سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ٢۵ شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می دارم.

سردار کارگر گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس از سوم خرداد ماه امسال آغاز شده و به مدت ۴٣ هفته تا ٢٩ اسفندماه ادامه خواهد داشت. همه برنامه های تعیین شده تحت هدایت و نظارت ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار دارد و ستادهای جنبی مانند آنچه در وزارت خانه ها و نیروهای مسلح فعالیت می کنند، با هماهنگی ستاد مرکزی برنامه های خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: ١٨ ستاد در نیروهای مسلح، ٣١ ستاد استانی و ۴٠٠ ستاد نیز در شهرستان ها فعالیت می کنند. ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست سرلشکر باقری تشکیل شده و برنامه های متعددی نیز پیش بینی شده است.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس درباره برگزاری مراسم رژه سالیانه دفاع مقدس گفت: امسال نه در تهران و نه در خلیج فارس رژه نخواهیم داشت و به جای آن مراسم تکریم و گرامیداشت یک میلیون رزمنده دفاع مقدس را خواهیم داشت. امسال ۵٠۵ ستاد در سراسر کشور تشکیل شده است. در نیرو‌های مسلح معاونان هماهنگ کننده نیرو‌های مسلح مسئولیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را بر عهده دارند و در وزارت خانه‌ها یکی از معاونان وزرا مسئول این ستاد هستند. در استان‌ها نیز استاندار مسئول ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است. در شهرستان‌ها هم نیز مسئولیت این ستاد برعهده فرمانداران آن هاست.

وی ادامه داد: ١٨ ستاد در نیرو‌های مسلح، ٢٨ ستاد وزارت خانه‌ها و سازمان‌های کشوری مستقر در مرکز، ٣١ ستاد استانی، ۴٠٠ ستاد شهرستانی و همچنین کمیته‌های ستادی و تخصصی ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز ٢٨ ستاد هستند. امسال برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیش‌بینی شده و به ما اعلام شده و آن را تأیید کرده و به سازمان‌ها نیز ابلاغ کرده‌ایم.

سردار کارگر با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در نیرو‌های مسلح انجام شود، اظهار کرد: ٣۶ برنامه در عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح، ٣٨١ برنامه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، ٢٧٨ برنامه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ٨٠ برنامه در نیروی انتظامی، ۶۵ برنامه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ١٨٨ برنامه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ٣٣ برنامه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار می‌شود؛ همچنین ١٠۶١ برنامه در نیرو‌های مسلح در حال اجراست که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سازمان‌ها و نهاد‌های کشوری که در مرکز قرار دارند، در مجموع ٧٠٩ برنامه را در وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعاون، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن، علوم و تحقیقات، ارشاد، کشور، نفت، ورزش و جوانان، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، حوزه‌های علمیه، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرکز رسیدگی به امور مساجد، جمعیت هلال احمر، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اتاق اصناف ایران و شهرداری تهران تدارک دیده اند که باید اجرایی شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در سطح کشور و در ٣١ استان، ٢ هزار و ١٨ برنامه را به ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرده اند که پس از تصویب در حال اجرا شدن هستد.

وی افزود: سازمان صدا و سیما در مجموع ٢١ هزار و ٨١٣ برنامه را اعلام کرده است که این برنامه‌ها در معاونت‌های سیما، صدا، سیاسی، امور استان‌ها، برون مرزی و مرکز بسیج در ٢٢٩ هزار و ١۴٩ دقیقه تهیه و تولید خواهند شد. مجموع برنامه‌هایی که در کشور تدارک دیده شده در حدود ٢۶ هزار و ۵٠١ برنامه اعلام شده است.

کارگر در خصوص برنامه‌های خاص هفته دفاع مقدس نیز تصریح کرد: برای هفته دفاع مقدس برنامه‌های مخصوصی تدارک دیده شده که یکی از این برنامه‌ها در سال ۱۳۹٩ تقدیر از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس است که این مراسم تجلیل و تکریم با حضور مقام معظم رهبری در ٣١ شهریور ماه به صورت تصویری برگزار می‌شود.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس امسال ٨ موزه دفاع مقدس در ٨ استان کشور افتتاح خواهد شد. افتتاح نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران و نمایشگاه‌های استانی را در چهارشنبه دوم مهرماه خواهیم داشت. یکی از کار‌های مهم دیگر در هفته دفاع، رونمایی از ۵۴ کلان پروژه دفاع مقدس است که در واقع می‌توان گفت که جعبه سیاه دفاع مقدس هستند. به نحوی که همه موارد جنگ در این پروژه‌ها دیده شده است. ١۴ پروژه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد. همچنین امسال به رشد ٣٠ برابری در حوزه کتاب رسیده ایم که از آمار دریافتی از وزارت ارشاد نیز این موضوع مشخص است.

کارگر گفت: طبق آمار وزارت ارشاد، در سال ٩۴ مجموع عناوین و کتب چاپ شده در زمینه جنگ تحمیلی ٣/۵ درصد بود که این آمار در سال ٩٨ به ١٩ درصد رسیده است که ١١ درصد از آن متعلق به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود که آن هم حاصل یک حرکت جهادی در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: ما با همه فرماندهان نیرو‌های مسلح جلسه‌هایی را برگزار کرده ایم که برنامه‌های هفته دفاع در آن‌ها تشریح شد و ١٧ مصوبه اساسی نیز در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه‌ها به تصویب رسید. همچنین جلسه دیگری با مجموعه صداوسیما به ریاست آقای علی عسگری برگزار کردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: