به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
شهرستان بویراحمد با داشتن ۴۷ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد.

خبردنا: آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای زمینه ساز رشد و توسعه بوده و در صورت لنگ زدن بدون شک شاهد توقف قطار توسعه در ایستگاه ناکجاآباد هستیم.

در جامعه اگر سیستم آموزشی با کیفیت وجود داشته باشد مهمترین دغدغه یک جامعه برای پیشرفت که همانا برخورداری از نیروی انسانی ماهر و متخصص است برطرف می‌شود.

جوامع بر اساس تکیه بر سیستم آموزشی قوی و پویا توانایی رسیدن به رفاه و آرامش را دارند و بدون تردید تمام ابعاد زندگی انسان بدون آموزش صحیح دچار مشکل و نقص است.

هر جامعه‌ای برای داشتن سیستم آموزشی قوی نیازمند برنامه جامع آموزشی مدون و به روز، نیروی انسانی متعهد و متخصص و فضای سالم آموزشی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن نیروهای توانمند، متخصص و متعهد در بحث آموزش، از کمبود فضای آموزشی سالم و با کیفیت رنج می‌برد.

با توجه به اینکه 48 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد زندگی می‌کنند اما این شهرستان از نظر فضای آموزشی دچار مشکلات متعدد است.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تحصیل 166 هزار 859 دانش آموز در 3046 مدرسه در استان خبر داد و گفت: شهرستان بویراحمد به عنوان پرجمعیت‌ترین شهرستان استان هم اکنون از کمبود فضای آموزشی در مضیقه است.

وی خاطرنشان کرد: درصد بالایی از فضای آموزشی استان در روستاها قرار دارند و گاهی در برخی از این روستاها فضای بزرگی برای چند دانش‌آموز اشغال شده و این به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر است.

پیروز کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پروژه مجتمع آموزشی شهید حاج قاسم سلیمانی روستای «بلهزار» در شهر یاسوج گفت: تحویل به موقع و با کیفیت لازم و استانداردهای فنی پروژه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و تخصیص به موقع اعتبارات سبب روند خوب پروژه‌ها می‌شود.

وی گفت: مهرماه امسال 19 پروژه آموزشی، ورزشی و نمازخانه در قالب 107 کلاس درس و زیربنای 15 هزار 479 مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم خوب و زحمت‌کش استان می‌توانند در راستای اجرای طرح "آجر به آجر" با کمک حتی یک آجر ما را در مدرسه سازی یاری دهند و از همه مردم خَیر و نیک‌اندیش می‌خواهیم یاور ما در این امرمقدس باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: