به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:
به منظور هماهنگی بیشترین بسیج حقوقدانان و دادگستری کل استان، جمعی از شورای بسیج حقوقدانان با دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان دیدار کردند.

خبردنا: کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیج حقوقدانان می تواند فعالیت های خوبی در زمینه مشکلات حقوقی اقشار مختلف جامعه انجام دهد، افزود: راه اندازی موضوع ارشاد و معاضدت قضایی یکی از امور مهمی است که بسیج حقوقدانان توانایی انجام آن را دارد و می تواند نقش مؤثری در کاهش اطاله دادرسی داشته باشد.

به گزارش خبردنا، " حسن نگین تاجی" در نشست با جمعی از اعضای شورای بسیج دستگاه قضایی در استان ، استفاده از فضای مجازی در مشاوره حقوقی را مفید بیان کرد.

وی گفت: ایجاد مؤسسه های حقوقی داوری در کاهش مراجعات مردم به محاکم از دیگر اموری است که، بسیج حقوقدانان می تواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاتر خدمات قضایی در استان قراردادهایی را که در آن شرط داوری قید شده، به مؤسسات داوری جهت حل اختلاف ارجاع می نمایند، اظهار داشت: در برخی استان ها حتی قراردادهایی را که در آن شرط داوری قید نشده، نیز به مؤسسات داوری ارجاع می دهند.

مقام ارشد قضایی استان، انجام کارهای پژوهشی توسط اعضای بسیج حقوقدانان را مفید بیان گردد، افزود: بسیج حقوقدانان می توانند پروژه هایی که مشکلی از مردم را حل کند، مورد تحقیق و پژوهش قرار دهند.

نگین تاجی گفت: پیشگیری از وقوع جرم از دیگر فعالیت هایی است که بسیج حقوقدانان می تواند انجام دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: