به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
خبردنا: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائيل و دولت‌های بحرین و امارات عربی متحده واکنش نشان داد.
 
عباس واکنش محمود عباس به توافق عادی‌سازی رژیم صهیونیستی با امارت و بحرین
به گزارش خبردنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائيل و دولت‌های بحرین و امارات عربی متحده واکنش نشان داد.

آقای عباس نوشت:‌ «بدون پایان یافتن اشغال، و رعایت کامل حقوق مردم فلسطین، صلح و امنیت و ثبات برای هیچکس در کار نخواهد بود.»

رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی روز سه‌شنبه همچنین هشدار داد که «تلاش برای دور زدن مردم فلسطین (با عادی‌سازی روابط) پیامدهای جدی در بر خواهد داشت که ایالات متحده و اسرائيل باید مسئولیت آن را بپذیرند.»

به گزارش خبردنا، محمود عباس در هفته‌های گذشته نیز مقامات امارات و بحرین را متهم کرده بود که به «اجماع اعراب» خیانت کرده‌اند زیرا حل‌ و فصل منازعهٔ اسرائيل و فلسطینی‌ها را پیش‌ شرط عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو قرار داده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده که روز سه‌شنبه در کاخ سفید میزبان رهبران اسرائيل، امارات و بحرین بود اعلام کرد که «به ‌زودی ۵ یا ۶ کشور عربی دیگر» با اسرائيل صلح خواهند کرد و «جهان شاهد ظهور خاورمیانهٔ جدید است.»

رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده با میانجیگری ایالات متحده آمریکا روز ۱۳ اوت از دستیابی به یک «توافق تاریخی» خبر دادند. امارات با به‌رسمیت شناختن اسرائیل، نخستین کشور عرب حوزه خلیج فارس بود که با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: