به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۳۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
مرگ ۱۰ درصد مجموع ۱۱۱ جانباخته کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به چهار روز اخیر است.

خبردنا: طی چهار روز گذشته بیش از ۱۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته تا شمار قربانیان کرونا در استان به ۱۱۱ نفر برسد.

این در حالی است که که تا روز ۲۱ شهریور، ۹۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده بودند.

ثبت ۹ فوتی طی ۲۴ ساعت در ۲۴ شهریور ماه بیانگر زنگ خطر کرونا در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به جدیدترین آمارهای مبتلایان کرونا در استان گفت: روز سه شنبه متأسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داد تا تعداد قربانیان کرونا در استان به ۱۱۱ نفر رسید.

پرویز یزدانپناه افزود: بر اساس جدیدترین آمارها، جواب ۲۸۹ نمونه از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت کرونا در شهرستان‌های بویراحمد با ۵۴ درصد، کهگیلویه ۲۲ درصد، بهمئی ۸ درصد و گچساران با شش درصد بود.

وی تعداد بهبود یافتگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد را از ابتدا تاکنون، پنج هزار و ۷۴۰ نفر برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون ۲۶۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از مجموع تعداد ۲۶۷ بیمار مشکوک و قطعی، ۹۰ نفر مبتلای قطعی شناسایی و ۱۸ نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین واقعیت برای کنترل و مبارزه با کرونا کاهش ارتباطات با افراد شناخته شده و مبتلا و همچنین افراد مشکوک و پر خطر و عدم حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ و سربسته است، گفت: لازم است هشدارها را جدی بگیریم، فاصله فیزیکی را رعایت کنیم، استفاده از ماسک را هرگز فراموش نکنیم و دست‌های خود را به صورت مرتب بشوئیم تا بتوانیم این ویروس را کنترل و مهار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: