به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
در آخرین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان گچساران اعلام خطر کرد.

خبردنا: هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز در زمره استان‌های در معرض هشدار ویروس کرونا در کشور قرار دارد و استان با وضعیت رنگ قرمز روبرو نشده اما 4 شهر استان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اکنون سه شهرستان بزرگ استان یعنی بویراحمد و گچساران و کهگیلویه به اضافه شهرستان باشت در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند که باید در این شهرستان‌ها مردم بیش از پیش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند.

در این بین یکی از شهرستان‌هایی که به کرات توسط استاندار مورد تحسین قرار گرفت و مردم آن به خوبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌کنند شهرستان گچساران است.

در نشست ستاد استانی کرونا استاندار از رعایت کردن مردم این شهرستان تعریف و تمجید کرد و در موردی این گونه اظهار کرد که اگر در این شهرستان کسی ماسک نزند مردم به دیده بدی به فرد متخلف نگاه می‌کنند.

اما با وجود این که مردم شهرستان گچساران در حد بالایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داده‌اند اما برخی دلایل دیگر از جمله همجواری با استان های جنوبی مثل بوشهر و خوزستان و همچنین کارگرانی که از این شهرستان در نقاط دیگر در شرکت نفت مشغول به کار هستند خود عاملی اصلی برای شیوع ویروس کرونا بوده‌ا‌ند.

در آخرین نشست ستاد کرونای استان محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بازگشت پیک کرونا به این شهرستان اعلام خطر کرد.

به دلیل برخی کمبودها که در استان وجود دارد اکنون مردم شهرستان گچساران موظف به رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی هستند تا دوباره وضعیت خطرناک گذشته به سراغ این شهرستان نیاید.

نام:
ایمیل:
* نظر: