به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

خبردنا: «حسین قریبی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل، در بازدید از ایالت ماتو گروسو با مائورو مندس، رییس این ایالت دیدار کرد و در خصوص راه‌های گسترش روابط تجاری به ویژه در زمینه کشاورزی و کشت فراسرزمینی تبادل نظر کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار بر آمادگی ایران برای حفظ، گسترش و متنوع‌سازی روابط اقتصادی با ایالت ماتو گروسو به ویژه در زمینه تجارت محصولات کشاورزی و زمینه های وابسته با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصادی این ایالت تاکید نمود. سفیر ایران همچنین به آمادگی شرکت های ایرانی برای فعالیت در زمینه کشت فراسرزمینی در این ایالت تاکید کرد.

رییس ایالت ماتو گروسو برزیل هم در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه کشورمان در تجارت با این ایالت و آمادگی برای ارائه تسهیلات به تجار و فعالان ایرانی برای استفاده از ظرفیت های این ایالت، خواستار همکاری نزدیکتر دو طرف برای رسیدن به سطح بالاتری از همکاری های دوجانبه شد.

دیدار با فعالین اقتصادی ایالت ماتو گروسو و بازدید از چند مجموعه فعال در زمینه های مختلف کشاورزی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

ایالت ماتو گروسو با 900 هزار کیلومترمربع مساحت سومین ایالت بزرگ برزیل به شمار می رود و از مهمترین قطب های تولید محصولات کشاورزی برزیل می باشد. این ایالت بزرگترین تولید کننده سویا، ذرت، پنبه، گوشت گوساله، و دانه آفتابگردان برزیل می باشد. تولید سویای این ایالت به 35 میلیون تن می رسد که به ترتیب سهم 27 و 10 درصدی از کل تولید این محصول در برزیل و دنیا را در اختیار دارد.

ماتو گروسو اولین شریک تجاری ایران در برزیل بوده و ایران دومین شریک تجاری این ایالت (بعد از چین) است.

نام:
ایمیل:
* نظر: