به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
رئیس حوزه های علمیه کشور:
رئیس حوزه های علمیه کشور تاکید کرد که حوزه های علمیه در برابر همه جهان و نسل آینده مسوول بوده و نباید از این موضوع مهم غفلت کنند.

به گزارش خبردنا، " آیت الله علیرضا اعرافی " در آئین تودیع و معرفه رووسای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در حسینیه ثارالله یاسوج گفت: حوزه در برابر همه جهان و همه نسل های آینده مسئول است، حوزه باید به فراخور رسالت خود در قلمروهای مختلف علمی و فکری نقش آفرین باشد. حوزه باید به تواضع و فروتنی در برابر توده مختلف مردم اتصال قوی مردمی خود را حفظ کند و این آفاق بزرگ را بگشاید.

وی با بیان اینکه راه بلندی در پیش روی ما است، اظهارداشت: مدیریت حوزه ها معتقد است حوزه های علمیه در شهرها و استان ها بایستی بر روی پای خود بایستند و باید رشد بیشتری از خود داشته و پاسخگوی نیازهای جامعه و مردم خودشان باشند.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه باید در جریانات مختلف علمی به عنوان قلب تپنده ، هم
دستاوردهای را تحکیم کنیم و هم عرصه های جدید را بگشاییم. هنوز راه هایی داریم که نرفته ایم و نیازهای که در ایران و جهان وجود دارد و باید به آن پاسخ داد.

اعرافی با تاکید براینکه تعامل بین حوزه  و دانشگاه بایستی یک تعامل قوی و محکم باشد،خاطرنشان کرد:  حوزه و دانشگاه ما اگر بخواهد در عصر انقلاب اسلامی در مسیر آرمان های الهی بردارد، باید راهی که پیامبر رفت را بپیماید و این رسالت بزرگی است که ما و شما را به حوزه کشانده است.

وی افزود: حوزه های علمیه در شناسنامه فرهنگی ما و شما نقش بزرگی دارد، نمی شود تاریخ ایران را بدون حوزه های علمیه که پرچم دار همه دانش ها و علوم دارد تفسیر کرد.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور با تشریح 10  محور مهم تحولات حوزه علمیه قم در عرصه های مختلف ملی و بین المللی ، تصریح کرد: حوزه های ما سابقه کهنی دارد، در روزگارهای فراوانی همه نیازهای علمی و دانشی جامعه پاسخ می داد.

اعرافی گفت: حوزه علمیه قُم، چهره های بزرگی را پرورش داده که در قلمروهای مختلفی تمدن ساز بوده اند و پایگاه علم و دانش، فکر و اندیشه اجتماعی و سیاسی بوده اند و در یکصد سال اخیر قطب بزرگ محوری اندیشه، قم شده است.

وی افزود: ارتقای مدارس ما راه مهمی است که باید انجام گیرد. در مصوباتی که خواهیم داشت، چندین مصوبه در جهت ارتقای حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب خواهد رسید. حوزه ها باید برنامه بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشند. باید پایگاه های قوی علمی و فرهنگی داشته باشیم.

اعرافی تاکیدکرد: حوزه جز با اتکاء به مردم معنی ندارد، همه وجود ما مردم هستند. امیدواریم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار حوزه باشند و فرزندان خود را به حوزه ها گسیل دارند و در حمایت از مراکز دینی همراهی داشته باشند. همه ما تلاش کنیم این مسیر را به درستی طی کنیم.

در پایان این آئین، صفدر پناهی به عنوان رئیس جدید حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد جایگزین سیدمومن موسوی شد./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: