به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۷۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
خبردنا: فشار فروش در نماد‌های شاخص‌ساز کار بازار را در ابتدای معاملات امروز یکسره کرده است. طوری که هنوز ۱۰ دقیقه از شروع معاملات گذشته و شاهد ریزش ۳۹ هزار واحدی شاخص کل هستیم که نشان از کاهش ۲.۳۵ درصدی آن دارد. شاخص هم‌وزن از طرف دیگر ۶۶ صدم درصد کاهش داشته و می‌توان نتیجه گرفت عمده فشار فروش روی نماد‌های شاخص‌ساز قرار دارد. بیشترین تاثیر در ریزش بازار در ابتدای معاملات امروز برعهده نماد‌های فولاد، فملی، فارس، کلگ، شپنا، تاپیکو و شتران است.
 

کاهش قیمت سهام در ۹۰ درصد نماد‌ها

به گزارش فرارو، امروز از مجموع ۲۹۵ نماد بورسی معاملات شده در ساعات ابتدایی، ۲۷۷ نماد به رنگ قرمز درآمده‌اند و تنها ۱۸ نماد با افزایش قیمت نسبی روبرو هستند. از طرف دیگر در بین ۲۰۰ نماد فرابورسی هم ۱۶۴ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و تنها ۳۶ نماد سبزرنگ هستند. این موضوع نشان می‌دهد تقریبا ۹۰ درصد نماد‌های بازار سرمایه روزگار خوشی ندارند.  
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه سراسر قرمزرنگ بازار در ابتدای معاملات امروز نشان می‌دهد پترول نتوانست در برابر روند بازار مقاومت کند و بعد از صف خرید دیروز در نماد اصل و حتی در نماد حق تقدم، امروز با بیشترین حجم معاملات کاهش قیمت پیدا کرده است. محصولات شیمیایی که در روزهای گذشته عمدتا سبزرنگ بودند، امروز همرنگ بازار شده‌اند و صرفا زاگرس در بین آنها افزایش قیمت داشته. پالایشگاه در رتبه دوم بیشترین معاملات، همگی صف فروش دارند به جز شبندر که آن هم در یک قدمی صف فروش قرار گرفته. فلزات اساسی، کانه‌ها، هولدینگ‌ها، سرمایه‌‌گذاری‌ها و بانک‌ها همگی وضعیت مشابهی دارند. تنها نمادهای سبزرنگ در نقشه بازار، زاگرس، فپنتا، بپاس، زملارد، قنیشا، سکارون و تکشا هستند.
 

صف فروش به وسعت دو سوم بازار

در ابتدای معاملات امروز حدود دو سوم بازار یعنی تقریبا ۳۲۰ نماد با صف فروش به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند. ارزش کل صف‌های فروش در ابتدای معاملات امروز به رقمی معادل هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. در صدر آن‌ها نماد‌های وملی با صف ۴۴۰ میلیارد تومانی و ثشاهد با صف ۳۹۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورند. از بد ماجرا، امروز نماد‌های شاخص‌سازی که تا هفته پیش موتور محرک بورس به حساب می‌آمدند، امروز در صدر فهرست صف‌های فروش قرار گرفته‌اند. فولاد با صف ۳۵۰ میلیارد تومانی در رتبه سوم و فملی با صف ۳۴۵ میلیارد تومانی در کنار خگستر رتبه چهارم طولانی‌ترین صف‌های فروش را به خود اختصاص داده است. بعد از آن‌ها نماد‌های وپارس، انرژی ۳، خودرو، وبلمت، خساپا و شتران به چشم می‌خورند.

 در آن سوی بازار تنها ۳۰ نماد صف خرید دارند و ارزش صف آن‌ها کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان است. در صدرشان نماد‌های ثامید با صف ۲۷۰ میلیارد تومانی، زاگرس با صف ۱۶۰ میلیارد تومانی و ولپارس با صف ۶۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورد. شاروم، رافزا و غگیلا از نماد‌های عرضه اولیه دیگر صف‌های خرید بازار را تشکیل می‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: