به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

خبردنا: چند روزی است که موضوع دریافت خودرو به صورت اقساط توسط نمایندگان به یک چالش اساسی برای بهارستان نشینان تبدیل شده است که در این بین عده ای به صراحت انصراف خود از دریافت خودرو با چنین شرایطی را رد کرده اند.

 
به گزارش خبردنا، واکنش ها به این خبر زیاد بود اما در جدیدترین واکنش مهدی کوچک زاده نماینده ادوار مجلس در پیج اینستاگرامی خود روحانیون مجلس را خطاب قرار داد و موضوع لزوم زهدگرایی را مطرح کرده است.
 
روحانیون مجلس و زهدگرایی
 
کوچک زاده در این پیام با انتشار تصویر روحانیون مجلس که شامل نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس هم می شود نوشته است:

امام خمینی رضوان الله علیه:

“هیچ چیزی به زشتی دنیاگرایی روحانیت نیست و هیچ وسیله‌ای هم نمی‌تواند بدتر از دنیاگرایی، روحانیت را آلوده کند. چه بسا دوستان نادان یا دشمنان دانا بخواهند با دلسوزی‌های بی‌مورد مسیر زهدگرایی آنان را منحرف سازند و گروهی نیز مغرضانه یا ناآگاهانه روحانیت را به طرفداری از سرمایه داری و سرمایه داران متهم کنند.
 
در این شرایط حساس و سرنوشت‌سازی که روحانیت در مصدر امور کشور است و خطر سوءاستفاده دیگران از منزلت روحانیون متصور است، باید به شدت مواظب حرکات خود بود. چه بسا افرادی از سازمانها و انجمنها و تشکیلات سیاسی و غیر آنها با ظاهری 100 درصد اسلامی بخواهند به حیثیت و اعتبار آنان لطمه وارد سازند و حتی علاوه بر تأمین منافع خود، روحانیت را رودرروی یکدیگر قرار دهند. البته آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنه‌هاست؛ چرا که هر کسی از آن عدول کند از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است. ما باید تحت هر شرایطی خود را عهده‌دار این مسئولیت بزرگ بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی بنماییم، خیانت به اسلام و مسلمین کرده‌ایم.”
نمایندگان روحانی مجلس ۳۲ نفرند و می توانند و وظیفه دارند جلوی تصمیمات انحرافی بایستند

ماجرای خودروی دناپلاس و واکنش ها!
 
تحویل یک دستگاه خودرو دنا پلاس اقساطی به نمایندگان مجلس خبری بود که ابتدا توسط روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس اعلام شد و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.
 
ایزدخواه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته بود که در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند و بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم. هرچند ساعاتی بعد از اعلام این خبر، روح الله ایزدخواه طی نامه ای به معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی که کلید خودرو دناپلاس نیز بر روی آن قرار داشت، اعلام کرد که از دریافت خودرو دناپلاس منصرف شده است اما واکنش‌ها به این امر در شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد.توصیه کوچک زاده به روحانیون مجلس

این نماینده مجلس اضافه کرده بود که «قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.»
 
سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی توییتی تحویل خودرو دنا پلاس به برخی از نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و نوشت: «کم نیستند نمایندگانی مثل حقیر که نه دناپلاس و نه رهن ۲۰۰ میلیونی منزل گرفته اند. بیش از این لطفا به مدیون شدن سیاستگذاران به خانه و خودروی پیشنهادی صاحبان ثروت، حساس باشید تا مصوبات دولت و مجلس سوگیری نداشته باشد. با تشکر از واکنش اصلاحی ایزدخواه.»
توصیه کوچک زاده به روحانیون مجلس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید سوقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
اخ سی دل بی تش کبابتو . سردار هاشمی به موحد تبربک گفته سما هنوز داربن حاشیه سازی میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر: