به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
استاندار خبر داد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام زائر، موکب دار و هیات‌های مذهبی از کهگیلویه و بویراحمد به عراق ممنوع است.

خبردنا: حسین کلانتری با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا گفت: اعزام زائر، موکب دار و هیات‌های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد به عراق ممنوع است.

کلانتری با بیان اینکه این تصمیم از سوی ستاد ملی اربعین گرفته و به تمامی استان‌ها نیز اعلام شده است، افزود: بر همین اساس امسال هیچگونه نام نویسی از زائران، موکب داران و هیأت‌های مذهبی کشور و کهگیلویه و بویراحمد انجام نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه عراق تمامی مرز‌های خود را بسته و از ورود زائران، موکب داران و هیأت‌های مذهبی کشور و این ستان به آن جلوگیری می‌شود، بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی اربعین حسینی هرگونه راهپیمایی به مناسبت اربعین امسال نیز در کشور ممنوع خواهد بود.

کلانتری افزود: آیین‌های عزاداری اربعین حسینی امسال در کشور و کهگیلویه و بویراحمد همچون دهه نخست ماه محرم با رعایت کامل نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شوند.

او گفت: برگزاری آیین‌های عزاداری دهه نخست ماه محرم امسال در کشور و کهگیلویه و بویراحمد همراه با رعایت کامل مسائل بهداشتی تجربه و الگویی مناسب برای مراسم‌های اربعین حسینی است.

کلانتری بیان کرد: نذورات اربعین حسینی امسال در کهگیلویه و بویراحمد بر اساس رعایت نکات بهداشتی و در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان این استان توزیع شود.

اربعین حسینی امسال روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه مصادف با ۲۰ صفر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: