به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس استان در شرایط کرونایی از ۵۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت.

خبردنا: هادی زارع پور در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: برای نظارت بر وضعیت مدارس در ایام کرونا و بررسی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس 77 گروه ناظر و ارزیاب در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در برنامه ارزیابی مدارس از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون هزار و 457 مدرسه در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، که اساسی‌ترین مشکل گزارش شده وضعیت سرویس بهداشتی مدارس بوده است.

زارع پور عنوان کرد: مبلغ سه میلیارد تومان برای ساماندهی سرویس بهداشتی مدارس در اختیار سازمان تجهیز و نوسازی مدارس استان قرار گرفت که این مبلغ جوابگوی ساماندهی مطلوب نیست و انتظار می‌رود میزان این اعتبار افزایش یابد و اقدامات لازم جهت مشارکت خیرین در این امر صورت بگیرد.

وی با اشاره به کاهش میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس ادامه داد: در روزه‌های ابتدایی سال تحصیلی جدید میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس بین 45 تا 50 درصد بود، اما هم اکنون با توجه به نگرانی خانواده‌ها از شیوع ویروس کرونا میزان حضور دانش‌آموزان به 10 درصد در مدارس رسیده است.

زارع‌پور نسبت به برخی از مصاحبه‌های خبری از طرف مدیران شهرستانی واکنش نشان داد و گفت: در برخی موارد مدیران شهرستانی در بخش بهداشت و درمان، از مبتلا شدن دانش‌آموزان و معلمان مدارس خبر می‌دهند، در صورتی ‌که موارد ابتلا گزارش شده در مدرسه اتفاق نیفتاده و دانش‌آموزان مبتلا یا معلمان آلوده به ویروس کرونا در خارج از مدرسه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی بر ضرورت مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فضای آموزشی امن برای دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش با توجه به کمبودها قادر به انجام اقدامات لازم برای آموزش سالم در مدارس نیست و انتظار می‌رود که سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی لازم همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: