به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شیوع کرونا ویروس سبب تاخیر در اجرای پروژه فسفات چرام شد.

خبردنا:سید حشمت الله صمیمی‌دوست" در نشست مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال شهرستان چرام اظهار داشت: شیوع کرونا  موجب تاخیر در اجرای پروژه فسفات چرام شده که در صورت کاهش روند شیوع کرونا  این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تمامی درخواست واحدهای تولیدی و صنعتگران در بخش های مختلف در این دو کارگروه مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مدیران عامل 25 واحد مشکلات واحدهای تولیدی خود را ارائه کردند که تعدادی از این طرح‌ها مشکل تامین سرمایه در گردش داشته که با تصمیم‌های گرفته شده و قول همکاری و مساعدت بانک‌ها مواردی در راستای حل این مشکلات تصویب شد.

صمیمی‌دوست با اشاره به مشکلات واحدهای تازه احداث شده، ابراز کرد: در حوزه تسهیلات سرمایه ثابت با بانک‌ها به توافق رسیدیم و متقاضیان برای تکمیل پرونده‌های خود در کمترین زمان ممکن اقدام کنند و در خصوص تسهیلات کرونا موارد بررسی و به بانک ها اعلام شد که نسبت به پرداخت تسهیلات کرونا در کمترین زمان ممکن همکاری لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست، بیان کرد: موضوع  زیر ساخت‌ها در شهرک صنعتی چرام در خصوص آب، برق،گاز و اینترنت پر سرعت مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات واحدهای تولید بتن ،طرح‌های سیلوی آرد و کارخانه آرد، صنایع پلاستیک، واحدهای تولید شن و ماسه، واحد تولید عسل، دامداری، پرورش گاو شیری و... نیز از دیگر موضوعات ارائه شده در این کارگروه‌ها بوده است.

صمیمی‌دوست با اشاره به نگرانی برخی واحدهای تولیدی مبنی بر قطعی برق، عنوان کرد: باتوجه به تصمیم‌های استانی، برق و گاز  هیچ واحد تولیدی نباید قطع شود مگر اینکه در کمیته تخصصی و با هماهنگی سازمان صمت و شرکت‌های خدمات رسان در محل فرمانداری شهرستان‌ها و یا  در حوزه اقتصادی استاندار تصمیم‌های لازم گرفته شود و بدون این تصمیم‌ها شرکت‌های خدمات رسان حق قطع هیچ گونه از خدمات خود را ندارند.

وی در خصوص تامین زمین برای برخی از واحدهایی که تصمیم برای توسعه کار خود دارند، تاکید کرد: مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی به هر میزانی که واحدهایی تولیدی توانایی داشته باشند و یا در صورت ارائه درخواست با این سرمایه گذاران همکاری کنند.

صمیمی‌دوست بیان کرد: باتوجه به شیوع کرونا و رکودی که بر واحدهای تولیدی به تبع آن حاکم شد این واحدها قادر به پرداخت اقساط بانکی نبوده بنابراین در این نشست مصوب شد ضمن در نظر گرفتن دوره تنفس، باز پرداخت تسهیلات نیز تقسیط شود تا پس از سپری شدن وضعیت کرونا بتوانند نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی در این سفر یک روزه از کارخانه آهک هیدراته چرام نیز بازدید کرد و گفت: این طرح هم اکنون 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل شیوع بیماری کرونا به خصوص باتوجه به اینکه این شهرستان از ابتدای این بیماری جزو شهرستان‌های قرمز بود بنابراین پروژه چندین ماه تعطیل بود.

صمیمی‌دوست افزود: بنا به این دلایل پروژه براساس برنامه زمان بندی قبلی که انتظار می‌رفت پیش نرفت و بیماری کرونا یکی از مهم ترین موانع در تسریع پیشرفت این پروژه بوده است.

وی بیان کرد: مدیر پروژه فسفات چرام قول دادند که علی رغم افزایش هزینه‌ها، مجموعه مدیران این پروژه تلاش کنند هرچه سریع تر این پروژه تا پایان امسال راه اندازی شود.

صمیمی‌دوست ابراز کرد: باتوجه به اینکه حجم سرمایه گذاری پروژه از ابتدا 17 میلیارد تومان بود ولی باتوجه به افزایش قیمت‌ها هزینه اجرایی پروژه نیز افزایش یافته به نحوی که اکنون این پروژه برای به بهره برداری رسیدن نیازمند تزریق 10 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی این پروژه زمینه اشتغال 100 نفر فراهم می‌شود، گفت: این پروژه یکی از 33 پروژه جهش تولید استان بوده و امید است در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: