به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۵۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاطعانه و بدون ملاحظه با مخلان نظم و امنیت در استان برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبردنا، "حسن نگین تاجی " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صدور آرای قاطع قضایی توأم با مجازات‌های تکمیلی مانند تبعید و اقامت اجباری در نقاط دور افتاده کشور بوده که در استان شروع شده است. 

وی افزود: مردم استان روند دستگیری‌های مجرمان و مخلان نظم را شاهد بوده و اکنون منتظر اقدام قاطع دستگاه قضایی در صدور ارای سخت برای مجرمین باشند.

نگین تاجی خاطرنشان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در برخورد با افراد مخل نظم عمومی و کسانی که مبادرت به درگیری در سطح شهر می‌نمایند از مدت‌ها قبل شروع و سه مرحله از آن اجرا شده که در این مراحل تعداد بیش از 250 خودرو که مزاحمت برای مردم ایجاد می‌کردند توقیف و حدود 40 نفر از افراد سابقه‌دار دستگیر و هم اکنون در زندان به‌سر می‌برند. 

نگین تاجی خاطرنشان کرد: همچنین کافه‌ها یا قهوه خانه‌هایی که بستر‌های وقوع جرم را در سطح شهر فراهم می‌کردند با همت دادستانی و نیروی انتظامی پلمپ شدند.

وی بیان کرد: گاهی مبارزه با یک پدیده مجرمانه زمان و وقت زیادی لازم دارد اما دستگاه قضایی با کمک نیروی مقتدر انتظامی به شدت با پدیده‌های مجرمانه برخورد و تعداد زیادی از مجرمین را دستگیر کرده که پرونده‌های آنها هم اکنون در مراحل کیفرخواست و برخی نیز منتهی به صدور حکم گردیده است.

قاضی القضات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به عنوان مثال پرونده درگیری در پارک جنگلی یاسوج منتهی به صدور کیفرخواست گردیده و به صورت ویژه به دادگاه ارسال شده است و قطعاً به صورت ویژه هم رسیدگی و رای قاطع و بازدارنده‌ای که هم مناسب برای مجرمین بوده و هم اقناع عمومی را فراهم آورد صادر می‌شود.

وی گفت: هم چنین در شهرستان بهمئی که در ماه‌های گذشته شاهد درگیری‌ها و ایجاد بی‌نظمی‌های بودیم رای قاطعی صادر و افراد مخل نظم عمومی به یک تا سه سال زندان و همگی به 2 سال تبعید در یکی از شهرستانهای دور افتاده کشور محکوم شدند.
 
نگین تاجی در پایان صحبت‌های خود با اخطار به کسانی که اجتماع را محلی برای بزهکاری خویش انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: از سرنوشت افرادی که مرتکب جرائم علیه نظم عمومی شده‌ و خیلی از آنها اکنون در بازداشت هستند و به زودی آرای عبرت آموز به ایشان صادر خواهد شد درس بگیرند و به دامن اجتماع بازگشته و مانند شهروندان معقول زندگی متعارفی داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: