به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۶۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
گرد فراموشی بر صورت پروژه‌های ورزشی دنا؛
برخی از پروژه‌های ورزشی در شهرستان دنا بعد از سال‌ها هنوز گرد فراموشی بر صورت کهنه و زخم خورده آنها خودنمایی می‌کند تا جایی که احساس می‌شود ورزش در روستاها مورد بی مهری قرار گرفته است.

خبردنا: کهگیلویه و بویراحمد با درا بودن طبیعت بکر و پتانسیل‌های فراوان همواره در محرومیت جز استان‌هایی بوده که در رتبه‌های نخست قرار دارد.

آنچه در کشور ایران به صورت مشهود است، دولت‌ها آنچنان که باید و شاید به امر مهم ورزش اهمیت نداده‌اند و با نگاهی به سرانه ورزش در برخی از استانها به خوبی این ادعا قابل اثبات است.

در چند سال اخیر در راستای محرومیت زدایی از روستاها و برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در بخش ورزش اقداماتی صورت گرفته است که از مهمترین آنها می‌توان به احداث سالن‌های ورزشی و زمین چمن‌های مصنوعی در روستاها و شهرهای کوچک اشاره کرد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با همت سازمان ورزش و جوانان در برخی از روستاها احداث سالن‌های ورزشی در دستور کار مسؤلان قرار گرفته است، اما برخی از این پروژه‌ها در نبود اعتبارات کافی با احتساب رشد فیزیکی معطل اعتبارات لازم برای بهره برداری هستند.

شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از موضوع احداث سالن‌های ورزشی مستثنی نبوده و در برخی از روستاهای این شهرستان سالن‌های ورزشی به صورت کامل یا نیمه کاره احداث شده‌اند.

از جمله سالن‌های ورزشی در روستاهای شهرستان دنا که همچنان معطل تزریق اعتبار برای بهره‌برداری هستند می‌توان به سالن ورزشی روستای «دره بنیاب بهرامبیگی»، «باگ»، «بادنگان»، «بیاره» و «بُن زرد» اشاره کرد.

نظری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دنا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پروژه‌های ورزشی در شهرستان دنا به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم نیمه کاره مانده‌اند.

وی افزود: سالن ورزشی روستاهای «باگ» و «دربنیاب بهرام‌بیگی» ساختمان آن‌ها به اتمام رسیده است و منتظر اعتبار مالی برای تجهیز سالن‌ها به کفپوش هستیم.

نظری خاطرنشان کرد: در هفته دولت سالن روستای «تمنک» شهرستان دنا افتتاح شد و امیدواریم که در صورت امکان در هفته تربیت بدنی سالن روستای «دشت رز» به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: منتظر وصول اعتبارات سال 99 هستیم و اولویت با پروژه‌های هست که پیشرفت 95 درصدی داشته باشند.

نظری در ادامه تصریح کرد: پنج میلیارد و 600 میلیون تومان برای پروژه‌های ورزشی شهرستان دنا مصوب شده است، که تاکنون این اعتبار به دست ما نرسیده‌است.

به گزارش تسنیم، ورزش و اهمیت آن بر سلامتی روح و روان برای همگان اثبات شده و کشورهای توسعه یافته ورزش را از آیتم‌های موثر در رشد و پیشرفت جامعه تلقی می‌کنند./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: