به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۶۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
استاندار خبر داد:
نماینده عالی دولت در ادامه بازدید از فصل تامین منابع آب از عملیات اجرایی بزرگترین سد جنوب غرب کشور سد چم شیر در شهرستان گچساران نیز بازدید کرد.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی به شهر دهدشت و آبگیری فاز اول سد چمشیر گچساران خبر داد.

به گزارش "خبردنا"، حسین کلانتری در سفر به گچساران اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار فاز نخست پروژه آبرسانی به شهر دهدشت تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

استاندار به اتفاق هیئت همراه از پروژه آبرسانی چهار شهر (دهدشت، سوق، چرام و لنده) در محل اجرای پروژه دهدشت بازدید داشت.

در همین راستا نشستی به ریاست استاندار و با حضور مدیر عامل آب منطقه‌ای استان، فرماندار کهگیلویه، پیمانکار پروژه قرارگاه خاتم و مهندسین مشاور پروژه در کارگاه پروژه برگزار شد.

در این نشست گزارشی از آخرین روند پروژه توسط کارفرما، مشاور و پیمانکار ارایه شد.

کلانتری با اشاره به اهمیت تامین و انتقال آب شرب به ۴ شهر، تاکید کرد: فاز اول آبرسانی به شهر دهدشت تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ باید به بهره برداری برسد.

وی همچنین بر لزوم پیگیری افزایش ظرفیت کارگاهی و تامین منابع مالی از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و تامین لوله انتقال خط از طریق قرارگاه مرکزی خاتم تاکید کرد و گفت: این پروژه در فاز اول به طول ۲۸ کیلومتر و دارای سه ایستگاه پمپاژ و سه مخزن است که ۱۷۵ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.


نماینده عالی دولت در ادامه بازدید از فصل تامین منابع آب از عملیات اجرایی بزرگترین سد جنوب غرب کشور سد چم شیر در شهرستان گچساران نیز بازدید کرد.

معاون عمرانی استاندار، فرماندار گچساران و مدیرعامل آب منطقه استان، کلانتری را در این بازدید همراهی کردند.

در این بازدید مدیران اجرایی پروژه گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی سد چم شیر و موانع و مشکلات اجرایی و مالی آن ارائه دادند.

کلانتری گفت: مقرر شد که عملیات فاز اول آبگیری سد تا دهه فجر امسال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه منابع ریالی پروژه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: منابع مالی پروژه از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه به جد پیگیری شود.

استاندار ظرفیت مخزن این سد را بالغ بر ۲۳۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: طول تاج سد به میزان ۷۰۴ متر و ارتفاع آن ۱۵۵ متراز کف رودخانه ساخته شده است.

مقام ارشد اجرایی با استان با اشاره به اینکه این پروژه تا کنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: ۲۹۰ میلیون یورو ارزی و ۱۲۰۰ میلیارد تومان ریالی برای اجرای سد تا این مرحله هزینه شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: