به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۶۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشریح کرد:
وی گفت: واکسن هپاتیت را هر شخصی که نیاز داشته باشد و نوبت واکسن او باشد مراجعه کند واکسن را دریافت می‌کند.

خبردنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت توزیه واکسن‌ها هپاتیت و آنفولانزا را در استان تشریح کرد.

به گزارش"خبردنا"، محمد مهدی بانشی در خصوص پوشش خدمات دهی درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در شهر یاسوج گفت: در پزشک خانواده شهری خدمات در پایگاه‌هایی که نزدیک به خانه‌ها بوده انجام می‌گیرد و مراجعه به مراکز درمانی در صورتی که ارجاع داده شود انجام خواهد گرفت، بنابراین پایگاه‌های درمانی در محلات هستند.

وی در خصوص واگذاری پایگاه درمانی به شرکت ها، گفت: در شرایط حاضر خدمات پزشک خانواده شهری به شرکت‌ها برون سپاری واگذار شده است و نظارت جدی بر آن‌ها صورت می‌گیرد که این موضوع به صورت کشوری بوده، اما یکی از استان‌هایی که دیر اقدام کرده کهگیلویه و بویراحمد است از طرفی در خصوص واگذاری‌ها به هیچ عنوان موضوعی به نام دوستان و آشنایان نیست.

بانشی گفت: کیفیت کار پایگاه‌های برون سپاری شده از سیستم دولتی بالاتر بوده، زیرا در تمام آیتم‌ها میزان، کیفیت و تعداد خدماتی که ارائه می‌کنند از سیستم دولتی بالاتر است.

معاونت درمان علوم پزشکی در خصوص واکسن هپاتیت، گفت: واکسن هپاتیت را هر شخصی که نیاز داشته باشد و نوبت واکسن او باشد مراجعه کند واکسن را دریافت می‌کند.

وی در خصوص استفاده از واکسن آنفولانزا، بیان کرد: واکسن آنفولانزا مقدار آن در پارت اول کم است و بیشتر برای زنان باردار هفته ۳۴ الی ۳۹، افراد دارای پیوند عضوی، و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد است و گروه‌های خطر بعدی در بخش‌های بعدی پوشش داده می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: