به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

خبردنا: روسای جمهور هر کشوری در زمان چهار ساله ریاست خود بر دولت و یا شاید در خوش‌بینانه‌ترین حالت زمانی هشت ساله همیشه در راس اخبار قرار می‌گیرند؛ چه اخبار داخلی و چه اخبار خارجی. اما پس از پایان دوره ریاست؛ همان افرادی که روزی اسمشان وِرد زبان پیر و جوان بود کم کم به کناره می‌روند، اما این موضوع در مورد یک نام فرق می‌کند؛ نامی مثل محمود احمدی‌نژاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سال‌های دور کشورمان کسی است که هنوز هم مانند زمان ریاست جمهوری‌اش نامی پر رنگ به نظر می‌آید که و از مدت‌ها قبل هم زمزمه حضورش در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری بر سر زبان‌ها افتاده است.

عباس امیری‌فر از چهره‌های بسیار نزدیک به احمدی‌نژاد درباره حضور او گفته است که شک ندارم او برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌آید و پیش‌بینی می‌کنم مانند سال ۹۶ که دست در دست حمید بقایی برای انتخابات ثبت‌نام کرد، این‌بار همراه با آقای اِلهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد. اینطور که من رصد می‌کنم آقای غلامحسین الهام تنها چهره نزدیک به احمدی‌نژاد است که احتمال تایید صلاحیت شدن را دارد و از آنجا که او تا امروز درباره تخلفات و رفتار‌های محمود احمدی‌نژاد سکوت کرده می‌تواند او را معرفی کند و پشت‌سر او قرار بگیرد.

ائتلاف محمود احمدی نژاد و آنجلینا جولی

احمدی نژادی که صادق زیباکلام نیز در تحلیلی قصد بازگشتش را محتمل دانسته و به قول ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی قطعا تصمیم جدی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد. زیبا کلام معتقد است که شورای نگهبان احمدی‌نژاد را رد صلاحیت می‌کند، ضمن اینکه شرایط اجتماعی در آینده نیز به نفع احمدی نژاد نیست.

حال، اما شاید بد نباشد که ببینیم پوشیدن مجدد ردای ریاست جمهوری تا چه میزان برای احمدی نژاد محتمل است، آن هم با شرایطی که خود او رقم می‌زند و اقداماتی که هر از چند گاهی در عرصه سیاست از او می‌بینیم.

ائتلاف محمود احمدی نژاد و آنجلینا جولی

وقتی احمدی‌نژاد به بن‌سلمان نامه می‌نویسد

اما احمدی نژاد شاید این روز‌ها تبدیل به تندیسی از اقدامات تعجب برانگیز در جامعه شده باشد که ناخودآگاه باعث شده تا هر فرد عاقلی انگشت حیرت گرفته و با تعجب به او و اقداماتش خیره شود. برای مثال مردادماه امسال بود که خبری عجیب و غریب تیتر ابتدایی رسانه‌ها شد مبنی بر اینکه محمود احمدی نژاد، رئیس دولت نهم و دهم به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نامه نوشته و این نامه را با عبارت «عالیجناب محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد محترم عربستان سعودی» آغاز کرده است.

ناگفته نماند که احمدی‌نژاد در این نامه از ولیعهد عربستان به‌عنوان «مرد صلح» یاد کرد و نوشته است که «عالیجناب من می‌دانم که شما در خصوص شرایط کنونی که مردم بی‌گناه هر روز کشته و زخمی می‌شوند و زیرساخت‌ها تخریب می‌شوند، خشنود نیستید». او از بن سلمان خواسته تا برای ایجاد صلح گام برداشته تا میراث خود را حفظ کند! نکته قابل‌تأمل دیگر این نامه پایان آن است. احمدی‌نژاد در خاتمه و امضای نامه خود نوشته است: «برادر شما محمود احمدی‌نژاد».

ائتلاف محمود احمدی نژاد و آنجلینا جولی

این اقدام احمدی‌نژاد که در خارج از کشور بسیار بازخورد داشت؛ همچنین از دید شخصیت‌های سیاسی داخلی هم مغفول نماند، برای مثال یعقوب رضازاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته است: معتقدم نامه به بن سلمان آن هم در شرایطی که وی در منطقه مشغول جنایت بشری است، به هیچ عنوان درست نیست.

او در ادامه تاکید کرده که مورد خطاب قرار دادن حاکمانی که جنایت‌هایشان کاملا مشخص است در حال حاضر همراهی و تائید اقدامات عربستان در منطقه علیه مسلمانان یمنی و سایر اقدامات خصمانه آمریکا است و به نوعی مشروعیت بخشیدن به اعمال این دولت است، معتقدم این اقدام احمدی نژاد خلاف سیاست‌های دیپلماتیک فعلی ماست.

کی بود کی بود؛ من نبودم

اما هنوز چندی از این ماجرا نگذشته بود که محمود احمدی نژاد در گفتگو با شبکه خبری «US IRAN TV» در خصوص روابط ایران و آمریکا گفت: از ترامپ انتظار می‌رود روابط بین دو کشور را بهتر کند تا این دو کشور بتوانند در همه زمینه‌ها با هم همکاری کنند و پیشتاز باشند این اتفاقات با مشارکت همگان امکان پذیر است.

موضوعی که عباس امیری‌فر رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد، درباره آن گفته است: در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد اگر فردی با رسانه‌های خارجی مصاحبه می‌کرد، احمدی نژاد برخورد و تهدید می‌کرد و به همه دستور می‌داد که حق ندارید با رسانه‌های خارجی از جمله رادیو فردا و مواردی از این قبیل گفتگو کنید و می‌گفت هر کسی این اقدام را انجام دهد و از دستور سرپیچی کند، مجازات شود، اما در حال حاضر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که خودش مصاحبه می‌کند. در واقع یک سیاستمدار که عقل سیاسی داشته باشد با رادیو فردا که یک رسانه معاند است گفتگو نمی‌‎کند، البته مشخص نیست ممکن است این اقدام او ناشی از مشورت نامناسب باشد.

ائتلاف محمود احمدی نژاد و آنجلینا جولی

ائتلاف محمود و جولی برای درست کردن وضعیت جهان

زمان گذشت و گذشت؛ اما اقدامات عجیب احمدی نژاد نه تنها تمام نشد؛ بلکه با شدت بیشتری ادامه یافت، مثلا او این بار در یک اقدام بی سابقه دیگر آنجلینا جولی بازیگر هالیوودی را خطاب قرار داد و در توئیتی نوشت: با صحبت صریح شما درباره وجود تبعیض بنیادین در جهان موافقم؛ تبعیض، فقر، جنگ و نا امنی محصول مدیریت فعلی است که بر قدرت طلبی و سلطه جویی استوار است، جامعه انسانی نیازمند احترام، صحبت، همکاری و صداقت است؛ برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهیم کرد.

ائتلاف محمود احمدی نژاد و آنجلینا جولی

رفتار‌هایی که باعث شد بسیاری از شخصیت‌های سیاسی درباره علت آن تحلیل‌های متفاوتی بیان کنند و نظرشان را درباره حضور چنین احمدی نژادی در انتخابات ریاست جمهوری اینگونه اعلام کنند؛ احمدی نژادی که زمین تا آسمان با احمدی‌نژاد سال ۸۴ فرق می‌کند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه هم در این باره گفت: به طور کلی افرادی که صلاحیتشان در گذشته رد شده در صورتی تایید صلاحیت خواهند شد که تغییر وضعیت داده باشند؛ اما اصولا چنین افرادی مجددا تایید صلاحیت نخواهند شد؛ کمااینکه اصلا نباید به او پرداخت.

نام:
ایمیل:
* نظر: