به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
مردم ساکن روستای سرگچ هم اکنون با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر نظام پربرکت اسلامی منتظر توجه مسوولان و ایجاد زیرساخت‌های ابتدایی هستند.

به گزارش "خبردنا": روستای سرگچ از مناطق دور افتاده و محروم دیشموک و دارای بیش از 300 نفر جمعیت و در فاصله 20 کیلومتری از شهر دیشموک واقع است.

مردم ساکن روستای سرگچ به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول بوده ولی نبود برنامه مدون و مناسب در حوزه کشاورزی و دامداری از سوی متولیان، مسیر توسعه و پیشرفت را کاملا کند کرده و بلکه حتی مردم از درآمد لازم و کافی برای امرار معاش معمولی خانواده ناتوان هستند.

در کنار این همه محرومیت بدتر از همه اینکه مردم این روستا سالهاست از نبود راه ارتباطی مناسب رنج برده و در انتظار توجه ویژه مسئولان هستند.

بدون شک راه ارتباطی و تسهیل آن جهت تردد یکی از اساسی ترین محورها جهت توسعه و پیشرفت هرمنطقه و به دنبال آن کسب درآمد و حتی جلوگیری از مهاجرت خواهد بود.

مردم روستای سرگچ همواره از نبود راه ارتباطی رنج برده و معتقدند مسئولان در این جهت، سهل انگاری کرده، چرا که تسهیل راه ارتباطی و درپی آن؛ فراهم شدن‌ امکانات لازم جهت پرورش دام و توسعه بخش کشاورزی می‌تواند باعث ایجاد شغل، کسب درآمد و تحول اقتصادی مناطق روستایی شود.

رودخانه‌ای که از میان روستای سرگچ می‌گذرد یک پتانسیل خوب بوده و این ظرفیت باعث شد تا احداث یک سد در این منطقه اجرایی شود و طی سالهای اخیر سرگچ تحت شعاع مسئله سدی به نام" بالیاب" قرار بگیرد.

حجت الاسلام بزرگواری نماینده اسبق و سردار هاشمی پور نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی بارها از احداث سد بالیاب سخن گفته و فعال شدن پروژه سد بالیاب را دلیلی برای خدمات نرساندن اعلام‌ کردند.

به هر حال تاکنون نه سد بالیاب را سرانجامی است؛ و نه فکری به حال راه ارتباطی مردم می شود!!؛ بلکه در سایه‌ بی‌توجهی مسوولان، مردم همچنان رنج دوران می برند.

شهید فرج الله پرچی اولین شهید بخش دیشموک از اهالی روستای سرگچ بوده و گلزار مطهر شهید در روستا، واقع است.

یکی از اهالی روستای سرگچ در این باره گفت: مردم ساکن روستای سرگچ هم اکنون با گذشت بیش از ۴۰ سال از نظام پربرکت انقلاب اسلامی، منتظر توجه مسئولان هستند که در روستای سرگچ یک تحول اساسی شود؛ مسئولان نگاه ویژه کنند و برای راه ارتباطی روستای سرگچ تدبیری بیاندیشیند و یا سد بالیاب را احداث و در واقع برای مردم روستای سرگچ تعیین تکلیف کنند.

نصیری افزود: اگر‌ برنامه‌ای برای احداث سد بالیاب است، مردم را امیدوار کنند؛ و در غیر اینصورت مشکل راه ارتباطی را مرتفع و درد و رنج و سختی ناشی از این مشکل عظیم را آلامی بر دل پردرد مردم این منطقه بخشند‌.

وی تصریح کرد: این روستا اولین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده و همیشه پای نظام و انقلاب بوده و هستند، اما مردم از مشکلاتی رنج می‌برند مثلا از نبود راه ارتباطی مناسب و نبود پل بر روی رودخانه این روستا؛ که به اساسی ترین معضل مردم ‌تبدیل شده که همچنان لاینحل هستند.

اهالی روستای سرگچ‌ خواستار توجه مسئولان شده و اظهار کردند: برای مشکلات حوزه راه ارتباطی تدبیر اساسی شود.

یکی دیگر از اهالی ساکن روستای سرگچ دیشموک با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در حوزه راه، آب و برق و ‌... داریم، گفت: فریادرسی نداریم و توجهی صورت نمی‌گیرد و تنها خالی کردن خودمان از غصه نخوردن راز در میان گذاشتن دردها با رسانه‌ است.

باید همچنان منتظر ماند و دید تا چه زمانی برای سرگچ تعیین تکلیف خواهد شد،که مردم این منطقه از یک راه ارتباطی مناسب برخوردار شوند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
عزیز سد بالیاب مربوط به دوران مدیریت عاملی مهندس حبیبی و دوران نمایندگی اولیه اش با آقای موحد بوده است
نام:
ایمیل:
* نظر: