به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
اهالی روستای سرگچ بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در محرومیت مطلق زندگی می‌کنند و از بی مهری مسئولان رنج می‌برند.

به گزارش "خبردنا": فرماندار شهرستان کهگیلویه باهمراهی امام جمعه دهدشت در راستای بازدیدهای خود و پیگیری مشکلات مناطق محروم شهرستان از روستای سرگچ بخش دیشموک بازدید و از نزدیک مشکلات روستا و اهالی این منطقه محروم را بررسی کرد.

روستای سرگچ دیشموک در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر دیشموک قرار گرفته و یک شهید تقدیم انقلاب کرده است، شهید فرج‌الله پرچی سومین شهید بخش دیشموک و تنها شهید روستا بوده که در سال 1340 در روستای سرگچ به دنیا آمده و سرانجام در 7 اسفندماه 1361 در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

روستای سرگچ بخش دیشموک یکی از محروم‌ترین روستاهای شهرستان کهگیلویه بوده که پس از گذشت حدود 40 سال از عمر با برکت انقلاب اما هنوز از حداقل‌ترین امکانات لازم از جمله آب‌شرب، تلفن و راه ارتباطی محروم است چنان که در فصل بارندگی مسیر دسترسی به این روستا تا هفته‌ها بسته می‌شود و مسئولان تاکنون هیچ اقدامی برای رفع محرومیت این روستا انجام ندادند.

در یک‌سال گذشته چند مورد از دختران و زنان روستای سرگچ که سن و سال زیادی هم نداشتند به دلیل مشکلات روحی خودسوزی کرده و جان باختند، پس علاوه بر محرومیت‌های روستاییان سرگچ از امکانات اولیه باید فقر فرهنگی و افزایش آسیب‌های اجتماعی را نیز به آنها اضافه کرد تا محرومیت این روستا دوچندان شود.

فرماندار کهگیلویه در خصوص مشکلات اهالی روستای سرگچ گفت: نبود جاده دسترسی و راه ارتباطی مناسب روستا، عدم دسترسی مناسب به آب‌شرب، مشکلات برق و توقف پروژه سد گندمکار از عمده‌ترین مشکلات اهالی روستای محروم سرگچ است.

علیرضا اتابک گفت: حل مشکل دسترسی به آب‌شرب اولویت بیشتری برای مردم روستا داشت که با بررسی میدانی رییس اداره امور عشایری کهگیلویه قرار شد در اولین فرصت دسترسی اهالی روستا به چشمه برای تامین آب شرب نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت آب رودخانه گندمکار یکی از پتانسیل‌های مهم روستای سرگچ است، عنوان کرد: علاوه بر آب فراوان، زمین‌های حاصلخیز از دیگر پتانسیل‌های این منطقه است که می‌تواند منابع ارزشمندی برای اشتغالزایی اهالی این منطقه محسوب شوند.

اتابک تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه داده و عمده‌ترین مشکل روستاهای شهرستان کهگیلویه جاده‌های ارتباطی بوده که با رفع این مشکل و احداث جاده، سایر مشکلات به آسانی قابل حل است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه در صدد هستیم با ظرفیت‌های موجود مشکلات اولویت‌دار و قابل حل این مناطق را برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: باتوجه به صعب‌العبور بودن مسیر روستا ارائه برخی خدمات به سختی امکانپذیر است که با تکمیل جاده و احداث پل ارائه سایر خدمات نیز با شدت بیشتری میسر می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: