به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: بروز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی شده ‌است.

خبردنا: سعید جاودان‌سیرت در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: افزایش بروز ویروس کرونا و اوج گرفتن آمار مثبت و فوتی‌ها نسبت به چهار ماه ابتدایی، نشان از عادی انگاری ویروس کرونا در بین مردم دارد.

وی افزود: در ماه اسفند 98 در استان فوت کرونایی نداشتیم و در فروردین ماه تعداد فوتی‌ها به 8 نفر رسید و با توجه به حجم تبلیغات و توجه مردم در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به چهار نفر رسید، اما در ابتدای تیرماه تاکنون میزان مرگ و میر و مثبت بودن نمونه‌ها افزایش پیدا کرد.

جاودان سیرت خاطرنشان کرد: در شهریور ماه روند بروز و مثبت بودن نمونه‌ها و فوتی‌ها افزایش داشت، که اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت نگیرد، تا پایان مهرماه وضعیت خطرناک‌تری خواهیم‌داشت.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: در تحقیقات صورت گرفته چرخه شیوع بیماری از طریق سرفه، عطسه و تماس بوده است.

وی افزود: قریب به هشت ماه است که پرسنل بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در حال فعالیت هستند، و این پرسنل به جد خسته‌اند و انتظار داریم که مردم با مشارکت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرسنل بهداشت و درمان را یاری کنند.

جاودان سیرت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بروز کرونا خانوادگی شده و افراد درگیر با ویروس کرونا متاسفانه با عدم توجه سبب می‌شوند که سایر افراد خانواده نیز به این ویروس مبتلا شوند.

وی افزود: حساسیت ابتدایی نسبت به ویروس کرونا در میان مردم وجود ندارد و اکنون حتی مرگ کرونایی عادی شده و سن مرگ و میر کرونایی پایین آمده‌است.

جاودان سیرت در پایان بهترین راه مقابله با ویروس کرونا را استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مشارکت عمومی در کنترل ویروس است.

نام:
ایمیل:
* نظر: