به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
یکی از کانون‌های کرونایی عروسی‌های آن چنانی و و حضور گسترده در باغ‌ها و تالارهای عروسی و دیگری عروسی‌های خانگی است که تمامی ایل و طایفه در یک جا جمع می‌شوند و وضعیتی خطرناک را رقم می زنند.

به گزارش "خبردنا": در روزگار مرگبار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت بسیاری از استان‌های کشور گرفتار دو مشکل بزرگ و باب طبع ویروس کرونا در نقاط مختلف استان است.

یکی از آن‌ها عروسی‌های آن چنانی و و حضور گسترده در باغ‌ها و تالارهای عروسی و دیگری عروسی‌های خانگی است که تمامی ایل و طایفه در یک جا جمع می‌شوند و وضعیتی خطرناک را رقم می زنند.

اما دیگری مراسم‌های تشییع و خاکسپاری و ترحیم است که تقریبا بسیاری از مردم استان با غفلت از کرونا در این گونه مراسمات حضور پیدا می‌کنند و هیچ ابایی از سرایت ویروس از دیگران به خود ندارند و گویی با دست خود رخت عزا پیشاپیش بر تن می‌کنند.

فریادهای مسوولان و متولیان و کارشناسان هم هیچ افاده‌ای نداشته و بسیاری از مردم کرونا را در حد یک شایعه و دروغ می‌دانند در حالی که هم اکنون نزدیک به 150 کهگیلویه و بویراحمدی جان خود را بابت بیماری کرونا از دست داده‌ا‌ند.

اما در دو ماه اخیر به دلیل مصادف شدن با ماه‌های محرم و صفر و اعتقادات دینی مردم مبنی بر عدم برگزاری مراسم‌های جشن و شادی تقریبا کرونا در این قسمت ناامید شده بود ولی با پایان این 2 ماه معلوم نیست که عروسی و عزا توام با هم چه بلایی بر سر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها بیاورند.

در آخرین نشست ستاد کرونا استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان گزارش داد و گفت ظرفیت بیمارستان دکتر جلیل فول شده که زنگ هشداری برای کسانی است که به دنبال برگزاری مراسم‌های عروسی آن چنانی بعد از اتمام ماه صفر هستند.

رئیس بیمارستان دکتر جلیل هم دست به دامان مردم شد و از وضعیت نگران کننده کنونی سخن به میان آورد و تاکید کرد که اگر مردم همکاری نکنند شاهد وضعیت به مراتب خطرناک‌تری نسبت به وضعیت فعلی باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: