به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

در حالی‌ که صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا قاعدتا باید باعث می‌شد هواداران پرسپولیس روزهای خوشی را پشت‌ سر بگذارند، اما رگبار بحران‌ها این امکان را از آنها سلب کرده است. بعد از ختم به خیر شدن پرونده نفسگیر شکایت النصر عربستان، این بار پایان مهلت پرداخت پول برانکو نفس سرخ‌ها را به شماره انداخته است. مطابق حکم فیفا پرسپولیس تا روز ۲۲ شهریور فرصت داشت طلب ۷۶۰ هزار یورویی برانکو را به حساب این مربی واریز کند.

بعد از پایان این فرصت، پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان بسته شد. از آن تاریخ فیفا یک ماه دیگر به باشگاه ایرانی فرصت داد طلب برانکو را بدهد، در غیر این صورت مجازات‌های بعدی اعمال خواهد شد. مهلت جدید هم فردا، ۲۲ مهر به پایان خواهد رسید و این در حالی است که مدیران باشگاه پرسپولیس رسما از انتقال پول اظهار عجز می‌کنند. این که «مجازات بعدی» چه خواهد بود، بین کارشناسان محل بحث است. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن گفته می‌شود قرمزها با کسر شش امتیاز مواجه خواهند شد و لیگ بیستم را باید با منفی شش امتیاز آغاز کنند. برخی اما عقیده دارند چون قبلا در میانه‌های دهه هشتاد یک بار کسر شش امتیاز از سرخپوشان اعمال شده، ممکن است این بار جریمه در نظر گرفته شده از سوی فیفا، کسر ۱۲ امتیاز یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر باشد. مجموعه این حرف و حدیث‌هاست که پرسپولیسی‌ها را سخت نگران کرده است.

تناقض‌گویی مدیران باشگاه

آنچه به نگرانی هواداران دامن می‌زند، تناقض‌گویی مدیران پرسپولیس است. روز شنبه مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه مدعی شد نیمی از طلب برانکو فراهم شده و مشکلی برای تامین بقیه پول وجود ندارد، اما معضل اصلی باشگاه، دشواری انتقال پول به خاطر تحریم‌های بین‌المللی است. این اظهارات با واکنش بسیار تند علی کریمی، ستاره محبوب‌ سرخ‌ها مواجه شد. او با یورش به رسول‌پناه و افشین پیروانی، اعلام آمادگی کرد وجه طلب برانکو را شخصا به دست مربی کروات برساند. از اینجا به بعد بود که مسیر پرونده عوض شد و همه فهمیدند مشکل اصلی باشگاه تامین پول است، نه انتقال آن. حتی سعید آذری، مدیرعامل فولاد هم مدعی شد حاضر است در زمینه جابه‌جایی مبلغ به قرمزها کمک کند به این ترتیب ادبیات مدیران پرسپولیس هم عوض شد؛ به‌ طوری‌ که دیروز معاون اقتصادی باشگاه گفت: «اگر منبع ریالی پول تامین شود، برای انتقال آن راه‌های زیادی وجود دارد!»

آخرین امیدواری‌ها

آن طور که از شواهد امر برمی‌آید، مدیران پرسپولیس امروز قادر به تسویه‌حساب با برانکو نخواهند بود. دلخوشی آنها اما به این است که بر خلاف باور عموم، مجازات جدید فیفا فورا از راه نمی‌رسد. دیروز رضا یلوه، معاون اقتصادی باشگاه در این مورد گفته: «درباره هرگونه تهدیدی قطعا فیفا به ما اخطار خواهد داد. به‌ طور مثال می‌گوید یک هفته فرصت دارید که پول را پرداخت کنید وگرنه خطر کسر امتیاز یا مشکل دیگری برای باشگاه پیش می‌آید.» به این ترتیب واضح است که مدیران پرسپولیس یک ریسک بزرگ انجام داده‌اند و اگر بر خلاف انتظار آنها مجازات فیفا در همین مرحله اعمال شود، افکار عمومی هرگز این گروه را نخواهد بخشید. همه اینها در حالی است که ایرج عرب، محمدحسن انصاری‌فرد و مهدی رسول‌پناه، سه مدیر ارشد پرسپولیس ۱۷ ماه فرصت داشتند طلب برانکو را بدهند، اما این کار را نکردند.»

نام:
ایمیل:
* نظر: