به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث بیمارستان شهر سی‌سخت در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبردنا، شهرستان دنا یکی از 9 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است، که با قرار گرفتن در دامنه‌های کوه دنا با موقعیت خاص و مستعد گردشگری مکانی مناسب برای اقامت، سرمایه‌گذاری، تفریح و گردش به شمار می‌آید.

شاید ظرفیت‌های طبیعی موجود در شهرستان دنا که باعث درخشش نامش در بین مناطق گردشگری ایران شده است، به تنهایی برای رسیدن به قله توسعه کافی نباشد و ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت رفاه حال شهروندان و مسافران این منطقه نیز ضرورت دارد.

شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی‌سخت امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های ساکنان آن وجود بیمارستان مجهز است، تا با وجود آن در دامنه‌های دنای سر به فلک کشیده، با آرامش خاطر به یک زندگی آرام بپردازند.

در چند سال گذشته در منطقه‌ای در شهر سی‌سخت که بین اهالی بومی آنجا به«سردارکُش» معروف است کلنگ احداث بیمارستان به زمین خورد و مراحل برگزاری مناقصه، واگذاری به پیمانکار و حتی شروع عملیات نیز صورت گرفت، اما آنچنان که پرویز یزدانپناه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید، مکان مورد نظر برای احداث بیمارستان توسط گروه ناظر وزارت به دلیل نامناسب بودن خاک و احتمال فرسایش و آسیب در گذر زمان باعث توقیف پروژه شد.

" پرویز یزدانپناه " اظهار داشت: با توجه به عدم تایید فضای در نظر گرفته شده قبلی برای احداث بیمارستان، ناچاراً محل درمانگاه سابق شهر سی‌سخت که از زمان قبل از انقلاب نیز مورد استفاده بوده را با محیطی به مساحت پنج هزار و 800 متر برای احداث بیمارستان در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: علاوه بر زمین درمانگاه سابق زمین‌های اطراف درمانگاه به متراژ هزار و 800 متر برای احداث کلینیک، داروخانه و دیگر مکان‌های لازم از مالکان خریداری شده‌است.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: تمام مراحل اولیه و مجوزات لازم برای احداث بیمارستان در شهر سی‌سخت اخذ گردیده و پس از تخریب ساختمان قدیمی درمانگاه عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

وی از اختصاص اعتباری قریب به پنج میلیارد تومان به احداث بیمارستان سی‌سخت خبر داد و افزود: با توجه به قرار گرفتن بیمارستان در شهر به سازمان راه و شهرسازی درخواست داده‌ایم تا یک مسیر دسترسی فرعی به بیمارستان از طرف بلوار اصلی پیش‌بینی شود که در آینده با مشکل مواجه نشویم./تسنیم

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هم شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
دنا جمعیت زیادی ندارد که بیمارستان احداث شود حد اقل جمعیت برای احداث بیمارستان یکصد هزار نفر است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
حتما هر سه سال یک بار کلنگ زنی خواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر: