به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کارگران شهرداری یاسوج، قریب به هشت ماه است حقوق نگرفته‌اند و برای چندمین بار جلوی ساختمان شورای اسلامی شهر یاسوج تجمع کردند.

به گزارش خبردنا،قصه کارگران شهرداری یاسوج و جیب‌های خالی‌شان همچنان ادامه دارد، کارگرانی که چشم امیدشان به کرم شهرداری یاسوج است، تا شاید چاره‌ای برای زخم‌هایشان بیاندیشید.

کارگرانی که اگر کمر همت نبندند و پاشنه کفش‌های رنگ و رو رفته خود را بالا نکشند، هرگز چرخی به حرکت در نمی‌آید.

اینجا قصه پر درد کارگران  هر روز در گوش دنای سر به فلک کشیده پژواک می‌شود و صدای آه سینه سوز زن و فرزندانشان همچون سوز سرمای زمستانی لرزه بر اندام می‌اندازد.

کارگران فضای سبز شهری یاسوج امروز برای چندمین بار پیاپی برای دریافت حقوق و مزایای خود جلوی شورای شهر یاسوج تجمع کردند.

کارگرانی که بیش از هشت ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند و دلار سی و چند هزار تومانی و ویروس کرونای بی رحم، بر زندگی شان سایه شوم انداخته است.

کارگری می‌گوید از کل مغازه‌های محل زندگی‌ام قرض کرده‌ام و دیگر هیچ مغازه‌ای حاضر نیست جنس نسیه به من بدهد، مجبور شدم، تلویزیونم را بفروشم.

کارگر دیگری که سنش بالای 50 سال است، می‌گوید مستاجرم و چهارماه است که کرایه خانه پرداخت نکرده‌ام و همین امروز فرداست که صاحبخانه بساطم را بیرون بریزد.

کارگر دیگری می‌گوید به شهرداری برای حقوق مراجعه کردیم، گفتند شکایت پیمانکار را بکنید و دستور قضایی بگیرید تا از مطالبات پیمانکاران حقوق‌تان را پرداخت کنیم، بعد از چند ماه دوندگی دستور قضایی گرفتیم، اما شهرداری فقط نامه را ثبت در پرونده پیمانکار کرد.

کارگر بعدی که بغض در گلو دارد، می‌گوید دیگر نمی‌توانم در چشم زن و بچه‌ام نگاه کنم، به هر جایی مراجعه می‌کنیم فقط به این و آن پاسمان می‌دهند، شهرداری می‌گوید مطالبه شما با پیمانکار است و پیمانکار می‌گوید باید شهرداری پول بدهد تا من به کارگر بدهم.

کارگران می‌گویند هر پیمانکاری بین 70 تا 140 نیرو در فضای سبز دارد، و تا الان معلوم نیست حقوق سال 99 ما چقدر است، بیش از 90 درصد از کارگران فضای سبز از آبان ماه تا فصل جدید کار در سال آینده بیکار هستند، و مانده‌ایم که چه کنیم و کسی به فریاد ما نمی‌رسد.

کارگران می‌گویند هر وقت برای حقوق و مطالبات اعتراض می‌کنیم، ما را تهدید به اخراج می‌کنند، مگر ما چه گناهی کردیم که باید مثل برده‌ها با ما برخورد شود.

کارگری نیز این وسط شوخی ‌اش گل کرده، و می‌گوید ما بیخیال حقوق شدیم، ریش سفیدان را جمع کنید هفت نفر شورا را با هم آشتی بدهید.

بدون شک وقتی که کارگری از نظر مالی در مضیقه باشد و بجای اندیشیدن به درست کار کردن، در فکر پرداخت بدهی و پر کردن شکم خود و زن بچه باشد و دستش بجایی بند نباشد، کار آنچنان که باید انجام نمی‌شود و شاید قسمت عمده‌ای از بی‌کیفیت بودن کارها و پروژه‌ها به همین امر برمی‌گردد.

محمد رحیم دهرابپور رییس شورای شهر یاسوج در جمع  کارگران  معترض فضای سبز شهری یاسوج با دعوت کارگران به آرامش اظهار داشت: ما نیز همچون شما دغدغه پرداخت حقوق و مطالبات شما را داریم و از مجرای قانونی و تا حد امکان برای حل مشکلات شما اقدام کرده و خواهیم کرد.

وی افزود: شورای شهر ناظر بر اعمال شهرداری است و قطعا برای حل مشکلات مردم و شهروندان از شهردار شهر انتظار پاسخگویی دارد.

دهرابپور بیان کرد: ما مصوبه ای را گذراندیم که شهردار، معاونان و کارمندان شهرداری حق دریافت هیچگونه حقوقی را تا تعیین تکلیف شدن حقوق کارگران ندارند./تسنیم

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارگرحمل ونقل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
کارگران حمل ونقل شهرداری ۹نه ماه حقوق معوق دارند هیچ مسئولی پاسخگو نیست حتی رسانه ها هم حاضر به انعکاس خبر نیستند مملکت روی هواست،جناب حاج دهراب پور کدام حرف شما درشهرداری خریداردارد که مصوبه پرداخت حقوق میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر: