به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

خبردنا: «مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب با مدرک کارشناسی ارشد نساجی که در دولت های سازندگی و اصلاحات رئیس سازمان تربیت بدنی بوده است و در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ کاندید شد ولی با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من شخصا فکر نمی‌کنم که اگر بنده نوعی به‌عنوان رئیس‌جمهور یا رئیس مجلس به یک بیمارستان بروم و با کارکنان آن حال و احوال کنیم چیزی از وضعیت آنها را تغییر بدهد. اگر می‌خواهیم کادر پرستاری بیمارستان‌ها که واقعا هم در حال فداکاری هستند حالشان خوب شود باید امکانات بیشتری در اختیارشان قرار دهیم. وگرنه مثلا من نوعی که پسر پیغمبر نیستم که از دیدن چهره بنده مشعوف شوند. قانونگذاری تفاوت دارد با اینکه آدم بخواهد به جاهای مختلف برود. اینکه قانونگذار بخواهد در میان مردم باشد ملاک نیست».

هاشمی طبا در ادامه گفت: «آقای قالیباف در مسائل اجرائی واقعا شخص توانمندی است. اکنون در مجلس نیز باید از این توانمندی خود در واقع‌بینی و مقررات و روش‌های اجرائی کشور استفاده کند. یعنی احساس کند که چه کاری می‌شود کرد و کجای کار در کشور گیر دارد و درصدد رفع آنها برآید. یک زمانی آقای احمدی‌نژاد به استان‌های مختلف می‌رفت و در بین مردم دست تکان می‌داد. من اینها را فریبکاری می‌بینم».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «البته به هیچ‌وجه نمی‌خواهم خدای ناکرده به آقای قالیباف اتهام بزنم ولی یک امضای مفید رئیس‌جمهور به صد گردش و حضور در شهرهای مختلف بین مردم می‌ارزد. هر سفری که آقای احمدی‌نژاد می‌رفت چه بلوایی در شهر برپا می‌شد، چقدر هزینه می‌شد، چقدر از بیت‌المال و نیروهای مردم هدر می‌رفت. در حالی که رئیس‌جمهور با یک امضا می‌تواند خیلی از این مسائل را حل و فصل کند. به نظرم هر کسی باید کار خودش را انجام دهد. من شنیدم برخی پرستارها حقوق و کارانه معمولی خود را نگرفتند باید این مساله و مشکلات زندگی اینها حل شود وگرنه پرستارها که از دیدن ما خوشحال نمی‌شوند. بیمارها که حالشان بد است و نمی‌دانند چه کسی می‌آید و می‌رود. پزشکان و پرستاران می‌مانند که باید به آنها رسیدگی کرد و روحیه داد و تشویق عملی از آنها به عمل آورد».

رهبر معظم انقلاب- ۱۸ اسفند ۸۴- با تمجید از سفرهای استانی مقامات ارشد فرمودند: «آقایان! با مردم گرم بگیرید؛ در مقابل مردم تواضع کنید؛ به میان مردم بروید؛ در موارد مقتضی به خانه های مردم سر بزنید...من دیده ام مسئولانی را که خودشان را از مردم جدا می کردند، به خیال اینکه این کار، یک شان و تشخصی است! مردم کمترین اهمیتی به اینها نمی دادند؛ یعنی هیچ عزتی هم در چشم مردم نداشتند. بنابراین، با مردم و در کنار مردم باشید».

ایشان همچنین- ۶ شهریور ۸۵- فرمودند: «همیشه یک هدف از سفرها داشته ام و آن، این بوده است که توجه مسئولان کشور به مناطق گوناگون کشور جلب بشود».

مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته اند که مقامات ارشد کشور باید به شهرهای مختلف سفر کرده و با مردم از نزدیک در ارتباط باشند و واقعیتها را با چشم، و نه در گزارش ببینند.

خوی اشرافیگری یکی از مصادیق بارز رفتار اصلاح طلبان است. این طیف پیش از این نیز بارها سفرهای استانی و دیدارهای مردمی مقامات ارشد کشور را مورد تمسخر و توهین قرار داده است.

برای نمونه، «مسیح علی نژاد» خبرنگار فراری و کارمند رسمی وزارت خارجه آمریکا در جنگ علیه مردم ایران، در مقطعی که در ایران بود، در روزنامه اعتماد ملی- متعلق به کروبی- در مطلبی توهین آمیز و زشت با عنوان «آواز دلفین ها»  در اهانتی آشکار به مردمی که به استقبال رئیس جمهور در سفرهای استانی می روند، شور و شوق مردم را با حرکات «دلفین ها» که برای گرفتن غذا از دست مربی به کنار استخر می آیند، تشبیه کرد!

در روزهای گذشته محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای کمیسیون‌های مجلس در دومین سفر استانی به سیستان و بلوچستان سفر کردند. رییس مجلس و هیات همراه به دعوت مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و در ادامه اجرای وظایف نظارتی مجلس و همچنین بازدید از زیرساخت‌ها، بررسی نیازها و مشکلات این استان و روند اجرایی پروژه‌ها به این استان سفر کرده‌اند. قالیباف پیش از این به استان خوزستان سفر کرده بود و در روزهای گذشته نیز به دیدار مدافعان سلامت در بیمارستان امام خمینی(ره) رفت.

یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به سفر قالیباف به سیستان و بلوچستان نوشت: «در روزگاری که خیلی ها، از ترس سیل و زلزله و کرونا، به گوشه ای پناه میگیرن، تو قالیباف باش».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت: «رهبری گفتند:مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به شرط "تلاش شبانه روزی مسئولان" و "مدیریت قوی، جامع و خسته نشو" قابل حل است؛ ترسوهایی که ادای عقلانیت را در می آورند، مدیریت جهادی و خدمت به مردم توسط قالیباف را تحمل نمی کنند و کنایه می زنند».

نام:
ایمیل:
* نظر: