به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
مونسان تاکید کرد: ما در کشور در حوزه‌های تکنیکال موفق عمل کرده ایم و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این خصوص حاصل شده است. با این وجود در حوزه مدیریت، با کمبود‌هایی روبرو هستیم.

خبردنا؛ پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال با حضور  رییس سازمان محیط زیست و وزیر میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش"خبردنا"، این نشست با هدف ارایه آخرین روش‌های نوین مدیریتی در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

کلانتری رییس سازمان محیط زیست در پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال عنوان کرد: متاسفانه در هیچ کدام از محور‌های ۸ گانه انتخاب مدیر برتر سال، محیط زیست و تلاش برای حفظ آن مورد توجه قرار نگرفته است. تولید به هر قیمتی صحیح نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران در رده ۵ کشور نخست دنیا در هدر دادن آب قرار دارد. ما بیش از ۷۵ درصد آب‌های شیرین خود را مصرف کرده ایم. متاسفانه باید اقرار کنیم ایران در رده ۵ کشور نخست فرساینده خاک دنیا قرار دارد.

کلانتری گفت: یکی از اصول اولیه توسعه پایدار، حفظ محیط زیست است، اما باید اذعان کنیم که طی ۴۰ سال گذشته هیچ اقدام مثبتی برای حفظ زمین انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: هربار هم که از الزام رعایت نکات محیط زیستی توسط صنایع صحبت می‌شود، بیکاری و حفظ تولید، به عنوان بهانه مطرح می‌شود.

همچنین در این نشست، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیریت را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کشور دانست.

وی افزود: عده‌ای مدیریت را علم تدبیر، برنامه ریزی، تصمیم گیری، نظارت و بازرسی است. عده‌ای دیگر نیز مدیریت را هنر به خدمت گرفتن منابع انسانی می‌دانند. در این میان گا‌ها مدیریت ترکیبی از هنر و علم، عنوان می‌شود.

مونسان تاکید کرد: ما در کشور در حوزه‌های تکنیکال موفق عمل کرده ایم و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این خصوص حاصل شده است. با این وجود در حوزه مدیریت، با کمبود‌هایی روبرو هستیم.

وی افزود: اخیرا مفهوم جدیدی توسط مقام معظم رهبری در کشور مطرح شده با عنوان مدیریت جهادی؛ انتظار داریم این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. به اعتقاد من منظور از مدیر جهادی، فردی است که بدون وقفه برای خدمت رسانی تلاش می‌کند. امید داریم این شاخصه در دوره‌های بعدی این اجلاس مورد توجه قرار گیرد.
 
به گزارش"خبردنا"، در این مراسم از دکتر غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو به عنوان مدیر موفق و توانمند کشور تقدیر به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: