به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
در نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی عنون شد؛
وی گفت: متاسفانه تاکنون کمتر از ۲۰ میلیارد آن پرداخت شده و ظاهرا مهلت آن روبه پایان است.
خبردنا؛ نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از عدم جذب تسهیلات کرونایی انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها تدبیری کنند.

به گزارش "خبردنا"، مهدی روشنفکر در نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: وزارت بزرگ اقتصاد یک وزارتخانه مولد و استراتژیک بوده که به دلیل داشتن زیر مجموعه‌های مهم و راهبردی، نقش بسیار بسزایی در مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی و مالی کشور دارد ۰

وی عنوان کرد: در طول ادوار مختلف، هر زمان این وزارتخانه دارای قدرت اجرایی و دامنه اختیارات مورد نیاز قانونی بود، چرخ اقتصاد دولت و بخش خصوصی نیز به خوبی چرخید و سفره‌های مردم عادی جوابگوی نیاز‌ها و اولویت‌های خانواده بوده است.

روشنفکر با تشریح انتظارات خود از مجموعه بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های اقتصادی افزود: رعایت اصل انصاف و عدالت با حفظ حقوق حقه دولت در وصول مالیات‌ها، کمک به تسهیل صادرات غیر نفتی اعم از صنایع دستی و سایر محصولات تولیدی استان توسط گمرک و تکریم بیمه گذاران در شرکت‌های بیمه‌ای و بهبود کیفیت خدمات بیمه‌ای به مردم مدنظر باشد.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتقاد راسخ دارم که بخش بسیار زیادی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین صنعت و معدن در سنوات گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ها و عدم حمایت لازم از طرف دستگاه‌های اجرایی متولی، عقیم مانده و در صورت فعال شدن این بخش‌ها و تامین سرمایه در گردش سرمایه گذاران بومی و غیربومی توسط بانک‌ها، گام‌های بسیار موثر و کاربردی در جهت رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری جوانان مستعد استان برداشته خواهد شد.

روشنفکر خواستار تسریع در پرداخت ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی سهم استان شد و گفت: متاسفانه تاکنون کمتر از ۲۰ میلیارد آن پرداخت شده و ظاهرا مهلت آن روبه پایان است.

وی عنوان کرد: همکاری و سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات قانون حمایت از مشاغل روستایی (۴۴۰ میلیارد تسهیلات سهم استان) بویژه پرداخت تسهیلات تکمیلی به طرح‌هایی که به دلیل نوسانات ناشی افزایش قیمت‌های بازار به بهره برداری نرسیده و نیاز به تامین مالی مجدد دارند، ضروری است.

روشنفکر گفت: افزایش قیمت نهاد‌ها و خوراک آبزیان و طیور طرح‌های استان بویژه شیلات را با مشکل جدی نقدینگی روبه رو کرده و انتظار است بانک‌ها با تزریق سرمایه در گردش مانع از تعطیلی این کارگاه‌ها شوند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
نون به نرخ روزخورها
رذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
1
همش انتقاد مردم عمل میخوان
نام:
ایمیل:
* نظر: