به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
یزدانپناه خبر داد؛
وی ابراز داشت: ساده انگاری و بی تفاوتی بخش عمده‌ای از جامعه و بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۱۷۲ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش"خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۲۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۲ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲۳۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۳۸۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد (حدود ١٠٠ مورد مثبت)، کهگیلویه و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: متأسفانه شهرستان بویراحمد از وضعیت قرمز نیز عبور کرده است و با ادامه این روند شرایط بحرانی‌تر خواهد شد.

وی ابراز داشت: ساده انگاری و بی تفاوتی بخش عمده‌ای از جامعه و بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک توسط مردم باید به حداکثر برسد، افزود: چنانچه کمتر از ۹۰ درصد مردم ماسک بزنند در جلوگیری از انتقال ویروس موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی گفت: خانه امن‌ترین مکان به ویژه برای مادران باردار و گروه‌های آسیب پذیر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای است و در خانه ماندن باید بیشتر ترویج یابد چرا که اوضاع خیابان ها، مراکز خرید و معابر شلوغ استان به هیچ وجه مطلوب نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: