به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
امام جمعه سوق تصریح کرد؛ باید گفت فارغ از انبوه آیات و روایات که مسلمانان را به ایستادگی در برابر دشمن ترغیب می‌کند عقل می‌گوید.
خبردنا؛ حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تاکید کرد که از مسئولین کشور می‌خواهیم که کشور را معطل انتخابات‌ آمریکا نکنند.

به گزارش"خبردنا"، امام جمعه شهرسوق افزود؛ سیره پیامبر در دوران ۱۰ ساله حاکمیت در مدینه درخشان‌ترین دوره دوره‌های حکومت در طول تاریخ بشری است در مدینه دوران شالوده ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه‌ای از حاکمیت اسلام در همه زمان‌ها و دوران‌های تاریخ انسان و همه امکان هاست.

کیانی اصل گفت؛ رهبر معظم انقلاب در این هفته بیانات بسیار ارزنده را مطرح فرمودند روح این سخنرانی توکل و اعتماد به خدا و باور مردم و عقلانیت و امید بود اضلاع سه گانه امنیت و اقتدار ملی در توانایی و قوام یافتگی فرهنگی، استحکام و ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی، مبنای این سه ضلع اقتدار عقلانیت انقلابی است البته عقلانیت به معنای ترس از دشمن وادادگی نیست ترسو‌ها عاقل نیستند چرا که با آمدن اولین ترس چیزی که زائل خواهد شد عقل است بنابراین ترسو‌ها به خاطر اینکه دستگاه محاسباتی شان به هم می‌خورد نباید از عقلانیت حرف بزنند.

وی اظهار داشت؛ زیرساخت عقلانیت مبارزه با نفس است جریان تحریف همواره تلاش کرده که در تعریفی کاملاً واژگونه، محاسبه غلط ناشی از ترس را عقلانیت، و محاسبه درست همراه با شجاعت را بی عقلی و تندروی و تصمیم احساسی مطرح کند. برخلاف کسانیکه سازش با دشمن به کوتاه آمدن در برابر او را عقلانیت، و ایستادگی در برابر دشمن و بی عقلی و عملی احساسی می‌نامند.

امام جمعه سوق تصریح کرد؛ باید گفت فارغ از انبوه آیات و روایات که مسلمانان را به ایستادگی در برابر دشمن ترغیب می‌کند عقل می‌گوید.

وی افزود؛ ایستادگی در برابر دشمن تا زمانی که او مایوس شود تنها راه ایجاد امنیت و دستیابی به پیشرفت همه جانبه است. عقلانیت اقتضا می‌کند که به دشمن فریبکاری که بار‌ها فریب‌کاری اش را ثابت شده اعتماد نکنیم، فریب لبخند هایش را نخوریم انسان مومن و انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود دیدیم رفتند مذاکره کردند با آمریکا نشستند برخاستند برجام را تصویب کردند، ولی نتیجه آن برجام تحریم‌های شدیدی بر علیه ایران شد، امروز برخی‌ها از مذاکره مجدد با آمریکا و صلح با آمریکا صحبت می‌کنند و متاسفانه در یک قیاس مع الفارق قیاس صلح امام حسن را مطرح می‌کنند در حالی که موقعیت زمانی صلح امام حسن با زمان ما تفاوت بسیار زیادی دارد.
 
وی گفت؛ امام علی علیه السلام در نامه معروف شان به مالک اشتر نوشت نسبت به لبخند زدن و نزدیک شدن دشمن به قصد تا فریب هشدار میدهد گاهی دشمن نزدیک میشود تا غافلگیر کند، دور اندیش باش و با خوش بینی خود را متهم نکن.

این مسول اظهار داشت؛ پیوستن به fatf بهانه جدید برای مذاکره با امریکا است البته پیوستن به اف‌ای تی اف مخاطرات بسیار زیادی را برای ما دارد امنیت اقتصادی سیاسی و امنیت نظامی ما را به خطر می‌اندازد.

وی گفت؛ در جنگ قره باغ به پای بازیگران خارجی از جمله آمریکا دیده می‌شود آمریکا پس از شکست‌های پیاپی در عراق و سوریه بر آن است تا جنگ‌های نیابتی را به نوار مرزی کشور‌های آسیای میانه و روسیه و ایران به برد هدف اصلی و هسته مرکزی، حملات ناامنی‌های کنونی کشور محور مقاومت یعنی انقلاب اسلامی است که قطعا باهوشمندی و آمادگی همه جانبه ایران این سناریویی طراحی شده قابلیت اجرایی نخواهد یافت.

امام جمعه شهر سوق افزود:از مسئولین کشور می‌خواهیم که کشوررا معطل انتخابات‌امریکا نکنند سرنوشت کشور را با آمدن و رفتن این دو تا احمق گره نزنند سال‌ها کشور را معطل برجام کردید نتیجه نگرفتید این بار دیگر معطل انتخابات آمریکا نشوید. راه حل مشکلات اقتصادی کشوردر ایران است، تکیه بر نیروی داخلی توکل و امید بر خدا.
نام:
ایمیل:
* نظر: