به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
سرپرست شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب شبکه ۴G مستلزم وجود امکانات و اعتبارات مالی مناسب است و در تلاش هستیم مشکل اینترنت روستای چین را برطرف کنیم.

به گزارش خبردنا، «دهستان چین» از توابع شهرستان بویراحمد بخش لوداب، دارای بیش از ده روستا و جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر می‌باشد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم برخورداری مناطق از بستر اینترنت و تلفن همراه، مردم ساکن در دهستان چین با مشکلات زیادی در موضوع ارتباط اینترنتی و تلفن همراه مواجه هستند، و با تماس‌های مکرر خواستار پیگیری این مشکلات در این حوزه شده‌اند.

با توجه به گفته‌های ساکنین دهستان چین، برای برقراری ارتباط تلفنی از طریق اپراتورهای همراه در این منطقه باید به نقاط دارای ارتفاع در اطراف رفته یا اینکه تلفن همراه خود را به ستونی بلند آویزان کنند تا با مشکل آنتن دهی مواجه نشوند.

طبیعتاً در نقاطی که آنتن دهی تلفن همراه با مشکل مواجه باشد، دسترسی به ارتباط اینترنتی از طریق تلفن همراه نیز با مشکل روبرو خواهد‌شد.

محمد هادی امیری سرپرست شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: شرکت مخابرات با توجه به کمبود امکانات و تحریم‌های حاکم، برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارتباط اینترنت پرسرعت همراه در مناطق مختلف با مشکلات عدیده روبروهست.

وی افزود: شرکت مخابرات استان در برخی از مناطق با توجه به ظرفیت‌های موجود اقدام به ایجاد فیبر‌نوری نموده‌است، و خدمت صادقانه به مردم را وظیفه خود می‌دانیم، و بی‌شک اگر امکانات و اعتبارات مالی اجازه بدهند، مشکلات در تمامی مناطق مرتفع خواهد‌شد.

امیری در ادامه با اشاره به مشکلات ارتباطی در برخی مناطق حتی در مراکز شهرها افزود: ایجاد شبکه‌های 4g برای دسترسی به اینترنت پرسرعت مستلزم وجود امکانات به‌روز و مناسب می‌باشد، که هم‌اکنون با توجه به شرایط موجود و تحریم‌های ظالمانه شرکت مخابرات در این زمینه با مشکل مواجه است.

سرپرست شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، درباره موضوع آنتن‌دهی و ضعف سرعت اینترنت در دهستان چین بیان کرد: دهستان چین از نظر آنتن‌دهی تلفن همراه مشکل خاصی ندارد، اما در زمینه اینترنت پرسرعت همراه دارای مشکل است، و این مشکل در برخی از نقاط دیگر استان نیز وجود دارد، و در صورت تهیه ابزار و امکانات لازم در اسرع وقت این مشکلات برطرف خواهد‌شد./ تسنیم 

نام:
ایمیل:
* نظر: