به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین ایام کرونا در شهرستان گچساران ۱۲۶۰نفر کار خود را از دست داده اند.

" پروانه نیک مرام " در گفت‌وگو با خبردنا گفت: در ایام کرونا در شهرستان گچساران ۱۲۶۰ نفر کار خود را از دست داده اند.

وی افزود: در این راستا دولت برای جلوگیری از خسارت‌های بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی ناشی از ویروس کرونا وبه منظور جلوگیری از بیکاری کارگران تسهیلاتی را اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان اعتبارات مبلغ 225 میلیارددتومان بوده که از این میزان اعتبار تا کنون 50 درصد این اعتبارات پرداخت شد.

نیک مرام گفت: به ازای هر کارگر 12 الی 16 میلیون تومان بابت بیمه این افراد تخصیص داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای دریافت تسهیلات کرونایی تا کنون در استان تعداد چهار هزار و 611پرونده به میزان ۶۰ میلیارد تومان در بانک ثبت نامی داشته که تاکنون ۱۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان در زمینه تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان گچساران تعداد ۷۲۸پرونده متقاضی استفاده از تسهیلات کرونایی در بانک ها ثبت نام کرده که از این تعداد233 فقره پرونده به مبلغ ۳میلیارد تومان پرداخت شده است.

نیک مرام با بیان اینکه آخرین نرخ اشتغال کهگیلویه و بویراحمد ۹۵ /۱۲ درصد است، خاطرنشان کرد: در تابستان سال گذشته نرخ بیکاری به دلیل تسهیلات روستایی و حتی بارش‌ها تک رقمی شد، اما امسال شرایط کرونا تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد کشور داشته و ممکن است در آینده با افزایش نرخ بیکاری مواجهه شویم.

به گزارش خبردنا، حوزه انتخابیه گچساران و باشت بدلیل رد اعتبارنامه " غلامرضا تاج گردون " از سوی مجلس یازدهم شورای اسلامی هم اکنون فاقد نماینده در این مجلس است.

نام:
ایمیل:
* نظر: