به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
وی اظهار کرد: آن‌ها می‌خواهند نزد افکارعمومی از دولت تبری بجویند و قصور و ناکارآمدی‌ها را به گردن حسن روحانی بیاندازند تا به جای پاسخگویی در موقعیت منتقد وضع موجود بنشیند.
خبردنا: اصلاح‌طلبان تا چندی پیش صحبت از عدم حضور در انتخابات می‌کردند و حتی اصولگرایان را نیز مورد طعنه و کنایه قرار می‌دادند، اما حالا به تکاپو افتادند و می‌خواهند نامزد اختصاصی معرفی کنند.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره چرخش سیاسی اصلاح طلبان به سوی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: نباید نگاه ظاهری به فعالیت‌ها و مواضع اصلاح طلبان داشت. معتقدم استراتژی آن‌ها از سال ۶۳ به این طرف هیچ تغییری نکرده و تنها تغییر تاکتیک می‌دهند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان همچنان سیاست فشار از پایین-چانه زنی از بالا را به عنوان راهبرد اساسی دنبال می‌کنند، افزود: حالا کسانی مثل آقای عبدی گفتند ریاست جمهوری نباشد و نخست‌وزیری داشته باشیم، اما خود آن‌ها می‌دانند که این اتفاق نیازمند اصلاح قانون اساسی است و در کوتاه مدت امکان این اتفاق وجود ندارد، چون باید مراحل قانونی اش طی شود.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه اصلاح طلبان هم اکنون در پی فضاسازی‌های سیاسی هستند، تأکید کرد: با توجه به فشار‌های اقتصادی، اوضاع نا به سامان معیشتی مردم و دلسردی بخشی از اقشار جامعه برای رأی دهی در انتخابات، هم اکنون اصلاح طلبان در حال چانه زنی هستند، به این معنا که می‌گویند «اگر نظام دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات است یا حداقل مشارکت در حد انتخابات مجلس سال ۹۸، باید گزینه مدنظر ما را تأیید کند».

وی با اشاره به بازی ادوار گذشته جریان اصلاحات در قبال موضوع انتخابات ادامه داد: همواره در سال انتخابات گروهی از آن‌ها دنبال تحریم صندوق رأی بودند و گروهی دیگر نیز بر معرفی کاندیدا اصرار داشتند، در نهایت نیز وارد صحنه می‌شدند. الان هم اصلاح طلبان در حال بازی بدون توپ هستند تا یک موقعیتی برای شوت زنی پیدا کنند، با مُرده‌خوری گل بزنند و پیروز انتخابات ریاست جمهوری شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلاح طلبان امروز مشغول مرزبندی پررنگ با دولت روحانی هستند، اظهار کرد: آن‌ها می‌خواهند نزد افکارعمومی از دولت تبری بجویند و قصور و ناکارآمدی‌ها را به گردن حسن روحانی بیاندازند تا به جای پاسخگویی در موقعیت منتقد وضع موجود بنشیند.

وی افزود: الان چهره‌های اصلاح طلب فعال شدند، هر کدام در زمین سیاست می‌دوند و می‌کوشند توجه جریان رقیب و مردم را به سوی خود جلب کنند یا خودشان موقعیت گل به دست می‌آورند یا آنکه برای دیگری فرصت فرار و قرار گرفتن در موقعیت تک به تک ایجاد می‌کنند. البته اصلاح طلبان بر این مسئله واقف هستند که چهره شاخص آن‌ها یا ردصلاحیت می‌شوند یا توانمندی لازم را ندارند و مردم نیز اقبالی به آن‌ها نشان نخواهند داد.

ابطحی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأکید کرد: هنوز فضا غبارآلود است، مطمئنا خط کشی‌های سیاسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایران شکل می‌گیرد و آن زمان است که اصلاح طلبان دست خودشان را رو می‌کنند. در واقع اصلاح طلبان منتظرند بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ببینند چه موقعیتی برای شان ایجاد می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: