به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
شهرداری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها با مشکلات متعددی از جمله کمبود منابع مالی برای پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش "خبردنا": مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت ایران با برخورداری از آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های گردشگری به عنوان یکی از شهرهای مطرح مهاجر پذیر کشور شناخته می‌شود.

به عقیده کارشناسان شهر یاسوج به دلیل مرکزیت استان کهگیلویه و بویراحمد و برخورداری از شرایط مناسب برای زندگی نظیر آب و هوای مطبوع، ارزان بودن املاک در مناطق حاشیه‌ای و ظرفیت‌های مناسب جهت رشد، توسعه و سرمایه گذاری تا چند سال آینده شاهد رشد جمعیتی بالایی خواهد بود که اگر مدیریت صحیح در توزیع مناسب منابع و امکانات در آن صورت بگیرد، می‌توان شاهد رونق اقتصادی چشمگیری در آن باشیم.

گرچه این شهر در گذر زمان و در نتیجه مدیریت ضعیف هم‌اکنون با مشکلات متعددی دسته و پنجه نرم می‌کند، اما مسئولان استانی امیدوارند با اجرای طرح جامع شهری و الحاق مناطق حاشیه‌ای به شهر یاسوج علاوه بر کنترل پدیده حاشیه نشینی، ارزش افزوده و توسعه پایدار شهری را به نظاره نشست.

یکی از نهادهایی که در نوک پیکان تحقق شهری دلخواه و مطلوب زندگی در شهر یاسوج قرار دارد، سازمان شهرداری یاسوج است، که این روزها حال و روز خوشی ندارد.

اختلافات معنا دار اعضای شورای شهر یاسوج با شهردار و عدم تعامل سازنده باعث شده‌است تا هم اکنون سازمان شهرداری یاسوج بصورت کج‌دار و مریض به فعالیت خود ادامه دهد.

از مشکلات اساسی این روزهای شهرداری یاسوج می‌توان به کمبود منابع مالی برای هزینه در امور مربوطه اشاره کرد.

نستهن مقدم شهردار یاسوج معتقد است، درآمدهای شهرداری یاسوج در سایه شیوع ویروس کرونا به صورت محسوسی کاهش یافته‌ و این موضوع بر مشکلات و بدهی‌های مانده از دوره‌های قبل، نظیر مطالبات میلیاردی سازمان‌های متبوعه، مطالبات جایگاه‌های سوخت CNG، مطالبات بازیکنان تیم فوتبال شهرداری یاسوج و غیره اضافه شده تا امروز شهرداری یاسوج قادر به تامین منابع مالی لازم نباشد.

اختلافات دامنه دار و غیر قابل انکار اعضای شورای شهر یاسوج و عدم تعامل سازنده در پیشرفت امور از دیگر دلایل مطرح شده از طرف شهردار مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد برای توجیه اوضاع نابسامان شهرداری یاسوج است.

نستهن مقدم با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی پارک‌ها و اصناف مربوط به شهرداری در ایام تعطیلات شده‌است، تنها راه پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری و دیگر بدهی‌های مربوطه را فروش املاک مازاد شهرداری در شهر یاسوج می‌داند، پیشنهادی که با مخالفت صریح اکثریت اعضای شورای شهر یاسوج مواجه شده‌ است، و در این بین کارگران و پرسنل منتظر دریافت مطالبات معوق، هر روز بر مشکلاتشان برای گذران زندگی افزوده‌می‌شود.

اعضای شورای شهر که با پیشنهاد فروش املاک شهرداری برای پرداخت مطالبات مخالف‌ هستند، معتقدند که شهرداری یاسوج با نظارت صحیح بر اخذ عوارض از محل‌های قانونی مختلف و و وصول مبالغ ریالی مربوط به صدور آرا در کمیسیون‌های تخصصی شهرداری و برنامه ریزی صحیح مالی، می‌تواند به راحتی بر مشکلات فائق آید.

 بیش از 200 هزار جمعیت دارد، که شهرداری یاسوج موظف به ارائه خدمات به آنها می‌باشد، شهردار یاسوج نیز با اشاره به جمعیت بیش از 200 هزار نفری که شهرداری به آنها خدمات ارائه می‌دهد، از عدم همکاری نهادهای مختلف گلایه‌مند است و اذعان دارد بخش زیادی از این جمعیت در حوزه‌های حاشیه‌ای شهر یاسوج و خارج از محدوده تعریف شده شهری برای سازمان شهرداری یاسوج ساکن هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: