به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
یزدانپناه خبر داد؛
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۴۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۱۹۸ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۳۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۲ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۴۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
وی اذعان داشت: از ۱۸۷ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد (بیش از ۸۰ درصد موارد مثبت)، دنا و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: لازم است افرادیکه در قرنطینه می‌باشند تا دوهفته بعد از شروع علایم محل قرنطینه خود را ترک ننمایند در غیر اینصورت باعث مبتلا شدن تعداد زیادی از مردم خواهیم بود و وضعیت بحرانی به خصوص در شهرستان بویراحمد بوجود خواهد آمد.
 
دکتر یزدانپناه با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و آنفلوآنزا، یادآور شد‌: اگر علائمی مانند تب، سرفه‌های مداوم، مشکلات تنفسی، از دست دادن حس بویایی و چشایی را تجربه کردید، حتما با پزشک در این زمینه مشورت کنید.
 
وی عنوان کرد: برای پزشکان بسیار اهمیت دارد که برای درمان حتما تشخیص صحیحی از بیماری داشته باشند. اگر آن‌ها ابتلا به آنفلوانزا را به درستی تشخیص دهند می‌توانند با تجویز آنتی بیوتیک و دارو‌های ضدویروس به بهبودی شما کمک کنند و در مقابل، اگر پزشکان تشخیص دهند که فرد به کووید ۱۹ مبتلا شده است می‌توانند در صورت مشاهده علائم شدید ابتلا، شما را در بیمارستان بستری کنند و با تجویز دارو‌های استروئید به بهبودی شما کمک کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصول سرد، وضعیت روز‌های آینده مبهم است و تمام تاکید ما بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پیروی از دستورات ستاد مدیریت کرونا است تا بتوانیم با حداقل آسیب از این بحران پیشرو عبور کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: