به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛
وی گفت: شکست زنجیره انتقال کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می‌شود.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۲۰۱ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۳۷ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۵۹۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
وی اذعان داشت: امروز ۳۷۶ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت حدود ۵۵ درصد بود و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا می‌باشد و بقیه موارد مثبت در شهرستان‌های لنده، باشت، بهمیی و چرام هستند.
 
وی بیان داشت: با این روند افزایشی در طی روز‌های آینده تعداد تخت‌های موجود کرونایی و تخت‌های ویژه از بیماران کرونایی پر خواهد شد و در ٢ تا ۴ هفته بعد می‌تواند باعث مرگ و میر‌های بیشتری شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: آموزش‌هایی که هنگام ترخیص به بیماران داده می‌شود باید رعایت شده و بیماران تا پایان دوران نقاهت در منزل بمانند. تمهیدانی اندیشیده شده است تا با کسانی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم، گفت: شکست زنجیره انتقال کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می‌شود.

دکتر یزدان پناه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در هر تجمعی، پرهیز از سفر کردن و نرفتن به مکان‌های پرخطر مانند بیمارستان‌ها و موسسات پزشکی بجز در موارد ضروری را در شرایط کنونی لازم بر شمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: