به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
یزدانپناه خبر داد؛
وی ابراز داشت: چنانچه در زمان قرنطینه دچار تنگی نفس، تب و سایر نشانه‌های بالینی که دلالت بر پیشرفت بیماری دارد باید به بیمارستان مراجعه نمایند.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۲۱۰ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۵ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۴۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٧ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است (٨٤ درصد بهبود یافته کامل).

وی اذعان داشت: امروز ۲۳۶ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که ۴۵ درصد موارد مثبت بودند و بترتیب در شهرستان‌های گچساران (۳۲ درصد)، کهگیلویه (۳۰ درصد)، بویراحمد (۲۰ درصد) و باشت (۸ درصد) می‌باشد و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان‌های استان هستند.

دکتر یزدان پناه با اشاره به عادی شدن رفتار‌ها و کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین مردم، خاطر نشان کرد: رفتار‌های پرخطر مردم در جابجایی جمعیت، تجمعات و مراسمات بدون موازین بهداشتی از عوامل بحران زا در استان است.

وی افزود: لازم است افرادی که نشانه‌های بالینی کرونا را دارند، تماس با بیمار کرونایی داشته اند و افرادی که مشکوک به کرونا می‌باشند به مراکز ۱۶ ساعته در شهرستان‌ها و یا بیمارستان‌های معین کرونایی مراجعه نمایند و در صورت لزوم با تایید پزشک تست کرونا را انجام دهند و تا مشخص شدن نتیجه تست در قرنطینه بمانند.

دکتر یزدانپناه ادانه داد: چنانچه تست مثبت شد و یا پزشک از وضعیت بالینی بیمار تشخیص کرونا راداد باید تا ۱۴ روز در قرنطینه بمانند و مواظب خانواده خود باشند که مبتلا به کرونا نشوند و همچنین لازم است روزانه با بهورز و مراقب بهداشتی خود در ارتباط باشند و وضعیت خود را گزارش دهند.

وی ابراز داشت: چنانچه در زمان قرنطینه دچار تنگی نفس، تب و سایر نشانه‌های بالینی که دلالت بر پیشرفت بیماری دارد باید به بیمارستان مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: لازم است که همه مردم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را بنمایند، در همه مکان‌ها حتی در خانه ماسک استفاده نمایند، رعایت فاصله فیزیکی را بنمایند، در هیچ تجمعی شرکت ننمایند، بجز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند، رعایت کامل بهداشت فردی را بنمایند، رفت و آمد به مراکز پرخطر نداشته باشند و از مراجعه به بیمارستان‌ها بجز در موارد ضروری خودداری نمایند.

وی افزود: با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان از مبتلا شدن خود، خانواده و بقیه مردم به کرونا جلوگیری کرد و خطر مرگ و میر و عوارض ناشی از کرونا را به حداقل رساند و فشار‌های مضاعف را از دوش نیرو‌های بهداشتی درمانی کم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: